dunav
Foto: Printscreen/Društvene mreže/ Goran Vesić

Banjac je u razgovoru za Tanjug istakao da je drugi izvučeni brod minolovac dugačak 14 metara.

"Kada smo ronili, nismo mogli da vidimo ima li bilo kakve municije, a kada je izvučen, u pramcu su pronađena četiri sanduka sa municijom - tri ručne granate i puške", rekao je Banjac.

Navodi da je posao poveren Milenijum timu, sa kojim je potpisan ugovor na pet godina u vrednosti od 32 miliona dinara.

"Finansira ga delom Evropska unija, koja je dala bespovratni grant od 16 miliona evra, dok je 16 miliona evra kredit Evropske investicione banke", rekao je Banjac istakavši da je za sada planirano uklanjanje 21 broda.

Izvađeni brodovi se trenutno, prema njegovim rečima, nalaze u luci Prahovo i oni su posebno obezbeđeni, zbog municije koja još uvek nije kompletno uništena.

Na pitanje zašto se toliko dugo čekalo na vađenje ratne flote koja je ostala nakon Drugog svetskog rata, Banjac kaže da su glavni razlozi napredak tehnologije uklanjanja, ali i povećan saobraćaj Dunavom.

"Dunav je jako značajan za privredu, zbog velikog prometa robe", rekao je on.

Pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture naglasio je da je planirana rekonstrukcija luke Prahovo nakon deset godina, a da će tender za taj posao uskoro biti objavljen.

"Rekonstrukcijom je predviđeno proširenje kapaciteta same luke Prahova. Ona je prva ulazna luka u Srbiju, tako da je posao veoma značajan i za celu privredu", istakao je Banjac.

Direktor sektora za razminiranje Milenijum tima Vuk Radović kaže da brzina Dunava i nivo reke omogućavaju rad tri meseca godišnje - u avgustu, septembru i oktobru.

"Ako imamo sreće, moguć je rad i u novembru što se tiče fizičkog izvođenja posla", rekao je Radović za Tanjug.

Radović ističe da su oni pioniri u ovom poslu, koji pišu metodologiju i prave put za neke druge firme koje će se u budućnosti baviti ovim poslom.

"Nigde u svetu nemate situaciju da na nekom međunarodnom plovnom putu imate sistematski potopljena plovila sa sve eksplozivnim sredstvima na njima", rekao je Radović.

Objašnjava da je u pitanju komplikovan posao koji najpre mora proći bezbednosne procedure, a da je maksimalna vidljivost 30 centimentara.

"Kada se ta procedura završi, šaljemo ronioce i radimo istražno ronjenje. Imate brod na brodu, oni su uglavnom pod sedimentom koji je potrebno izvući pumpama. Ako je plovilo dugačko 70 metara, morate ga seći na delove", objašnjava Radović.

Suština je, kako kaže, čišćenje kote Dunava do nivoa 23.20 u odnosu na more, kako bi se oslobodio međunarodni plovni put na toj reci.

"Sve što je do te kote mi moramo da izvadimo napolje", rekao je Radović.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading