Da biste prošli tehnički pregled, moraćete da skinete jedan deo sa vozila
Veliki broj vlasnika vozila u Srbiji koji su ugradili nefabričke ksenon i led farove pita se da li će moći da prođu novi rigorozni tehnički pregled i registruju automobil. Dodatni nervozu stvara im činjenica da ne postoji jedinstven odgovor na to pitanje.
Ni zaposleni na tehničkim pregledima ne znaju šta da rade sa vozilima sa takvim farovima.
- Poznato je da svi originalni ksenon farovi imaju prskalice na branicima. To je dokaz da se radi o fabričkim farovima. Pošto oni koji su naknadno ugrađeni nemaju te prskalice, lako je utvrditi da nisu fabrički i morali bi da imaju atest. Na osnovu toga trebalo bi da vraćamo vozila sa takvim farovima sa pregleda, međutim, ni u pravilniku, ni u zakonu, nije precizirano već je ostavljeno kontoroloru na slobodnu procenu. A kada je već tako, onda postoji mogućnost da saobraćajni inspektor danas-sutra napravi problem kontroloru, odnosno kontrolor vlasniku vozila - kažu u jednom od tehničkih pregleda.
Inače, kineski ksenon farovi se prodaju u velikom broju preko oglasa, a ima ih i u prodavnicama od 20 evra za komplet. Stavljaju ih uglavnom mlađi vozači kako bi im automobil lepše izgledao.
Vlasnicima vozila koji ne prođu tehnički pregled zbog nefabričkih farova, ne preostaje ništa drugo nego da ih skinu, jer ih ne mogu atestirati ni u jednoj instituciji u Srbiji ili da strepe kako će proći na tehničkom pregledu.
Komentari (14)
PronadjiAuto
06.08.2018 09:54
Veliki broj vlasnika vozila u Srbiji koji su ugradili nefabričke ksenon i led farove pita se da li će moći da prođu novi rigorozni tehnički pregled i registruju automobil.Ni zaposleni na tehničkim pregledima ne znaju šta da rade sa vozilima sa takvim farovima. Sta reci a ne zaplakati.....
pera rogonja
06.08.2018 10:01
Sta je tu nejasno?Sve sto je prepravljeno i nije fabricki ka dan je jasno.Nemoze da prodje tehnicki pregled,makar svi do jednog zapalili svoja vozila.Srbine opameti se da nisi najpametniji na ovoj planeti.Imas pare vozi kola nemas pravi za sebe vozilo i vozi se na livadi a ne da ucestvujes u saobracaju i zbog tebe da ginu ispravni vozaci.
Orangutan
06.08.2018 11:51
@pera rogonja - Jedno pitanje imam. Procentualno, koliko je bilo saobarćajki u nazovi krševima, a koliko u kolima od 30 i više soma evra.
Markoni
06.08.2018 10:04
Dobra vest,jer me nerviraju fals ksenoni.
Stefan
06.08.2018 12:06
@Markoni - I mene nerviraju ne podesena halogena svetla, stvar je samo do podesavanja fara
dule
06.08.2018 10:54
udri po sirotinji
Amater
06.08.2018 11:06
GLUPOST I NEZNANJE JE DA FABRICKI KSENONI IMAJU PRSKALICE U BRANICIMA.ZANIMA ME KOJI TO STRUCNJACI KOMENTARISU A NEZNAJU O AUTOMOBILU NISTA.
Sasa
06.08.2018 11:08
Ako ih stavljaju na masinu za proveru farova nece proci.Ksenon u obican far nema zizu,rasipa na sve strane.Zato i zaslepljuju nocu kada se mimoilazimo.Auto sa fabrickim ksenom je od takvog istog bez ksenona skuplji 1000 evra jer ima tu svasta a ne samo sijalica
Stefan
06.08.2018 12:09
@Sasa - Gresis i to puno. Prvo svuda u svetu se ugradjuju xenoni i nigde nisu zabranjeni. Drugo kada se ugrade namestaju se i masinom za proveru fara. Trece , nas problem je sto ljudi kada ugrade ne ugrade projektor i ne nasteluju far. Ne nastelovani farovi su problem i kod automobila sa ksenonima i kod automobila sa halogenim sijalicama. Vozila koja fabricki imaju ksenonske farove takodje mogu biti nenastelovani.
golas
06.08.2018 11:15
Tuzno je cime se ova drzava bavi,najveci problem su nam naknadno ugradjeni xenoni na vozila!!!
Ja
06.08.2018 12:33
@golas - Pa za slepljije me njegova lepota. Neprofesionalno stavljeno. To treba kaznjavati. Ja mislim na svoju bezbednoat.
Strasnio
06.08.2018 12:09
Pre svega zasto se dozvoljava uopste prodaje xenona i led sijalica i slicnih stvari....pa su onda vozaci krivi kad dodju na tehnicki pregled. Mi kao drustvo drzava ne mozemo da se uredimo jos 1000 godina!
dule
06.08.2018 14:34
a sta ce biti sa vozilima GSP-a
dexi
06.08.2018 16:47
Čemu više ovakvi tekstovi, zabraniti registraciju svih vozila koji su proizvedeni pre 2018 god.