MINISTAR VESIĆ NAJAVIO Početak renesanse srpskih železnica, bezbednost najvažnija
Foto: Tanjug/Foto: Tanjug

Kampanju "Tanka je linija" pokrenuli su medjunarodna organizacija Transportna zajednica i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, sa ciljem podizanja svesti u javnosti i edukacije vozača i drugih učesnika u železničkom saobraćaju, o opasnostima na pružnim prelazima u Srbiji.

Naredna decenija u Srbiji, istakao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, biće decenija železnice.

On je dodao da je ove godine izdvojeno preko šest milijardi dinara u budžetu infrastrukture za revitalizaciju postojećih pruga što je značajan iskorak u odnosu na prethodnu godinu.

Vesić ističe da u narednom periodu Srbija mora intenzivno da se bavi bezbednošću saobraćaja, jer je veliki procenat poginulih i u drumskom i u železničkom saobraćaju.

MINISTAR VESIĆ NAJAVIO Početak renesanse srpskih železnica, bezbednost najvažnija

Foto: Tanjug

 

“Planiramo formiranje posebnog sektora u Ministarstvu koji će se baviti bezbednošću na svim vidovima prevoza - pruga, drumski prevoz, vodeni prevoz, vazdušni, jer smatramo da je neophodno vršiti koordinaciju.

Sada je već razvoj našeg saobraćajnog sistema i naše saobraćajne infrastrukture takav da je neophodno da se više pozabavimo kada je u pitanju bezbednost saobraćaja", rekao je Vesić.

Zakon o bezbednosti u železničkom saobraćaju, najavio je ministar, deo je seta zakona koji će biti usvojen tokom proleća.

"Ministarstvo MGSI će izaći pred NSRS sa desetak zakona, a u okviru tih zakona biće i četiri železnička zakona koja su deo naših pregovora sa EU. Time ćemo, kada je u pitanju železnički saobraćaj gotovo potpuno biti usklađeni sa propisima EU, čim sam ja posebno zadovoljan", naglasio je Vesić.

MINISTAR VESIĆ NAJAVIO Početak renesanse srpskih železnica, bezbednost najvažnija

Foto: Tanjug

 

Direktor Transportne zajednice Matej Zakonjšek je rekao da je kroz kampanju neophodno ukazati na opasnosti nepravilnog prelaska pružnih prelaza, a sve u cilju postizanja "Vision Zero" sistema - da u nesrećama na pružnim prelazima nema smrtnih slučajeva.

"Nesreće će se dešavati, ali je cilj da, kada se one dese, nema smrtnih ishoda. Za to je potrebno i obezbeđivanje prelaza i edukacija vozača i drugih učesnika u saobraćaju, kao i odlična koordinacija sa hitnim službama kada do nesreće dođe", rekao je Zakonjšek.

On je naglasio da Srbija nastavlja da preduzima dodatne mere za bezbednost pružnih prelaza “Od preko 2.100 putno - pružnih prelaza u Srbiji, oko 400 je opremljeno aktivnom zaštitom koju čine zvučna i svetlosna signalizacija i barijere, a zajedno sa Svetskom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj, pokrenut je proces modernizacije za još 400 pružnih prelaza", rekao je Zakonjšek.

On je dodao da u narednom periodu Srbija mora intenzivno da se bavi bezbednošću saobraćaja, jer, kako je rekao, osim u železničkom, zemlja ima veliki procenat poginulih i u drumskom saobraćaju.

Dekan Saobraćajnog fakulteta Nebojša Bojović se zahvalio Ministarstvu i TZ na pokretanju ove kampanje i najavio da će fakultet ove godine biti domaćin najprestižnijeg skupa u oblasti železnice RailBelgrade 2023.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (1)

Loading