HRVATI MASOVNO VARAJU TURISTE Otkazuju rezervacije nekoliko dana pred odmor samo zbog jedne stvari!
Nakon prošlogodišnje loše sezone, ove godine je Hrvatska prepuna turista kao da se korona nikad i nije dogodila. U trenutku kad se otkaže jedna rezervacija, odmah se bukira druga i to po 30 odsto višim cenama.
Međutim, kako je sve više stranih turista koji bi da letuju u Hrvatskoj, sve su učestalije situacije da izdavaoci smeštaja u poslednjem trenutku otkazuju rezervacije domaćim turistima koje su napravljene još prošle godine i to s najrazličitijim razlozima. Neka od opravdanja izdavaoca su kako usled smrtnog slučaja u porodici neće iznajmljivati smeštaj neko vreme, pa potom kako su se gosti u smeštaju zarazili koronavirusom i da im sada moraju omogućiti ostanak još 14 dana u istom apartmanu/kući.
Jasno je da su u strahu od loše sezone izdavaoci su svoj smeštaj nudili po nižim cenama, ali kako su sada shvatili da sezona ide gotovo normalnim tokom, odlučili su da odbace te jeftine rezervacije i da traže goste po punoj ceni.
"Pravio sam ekonomsku računicu i ispada kako kada sve ulazne troškove - poreze, boravišne takse, potom troškove za vodu, struju, hemiju za čišćenje i dezinfekciju, deterdženti, toaletni papir, ubrusi, tečni sapun, sve ono što jedan izdavalac smeštaja mora da ima mora imati - podelite s brojem dana i kreveta ispadne minimalna cena bez zarade i amortizacije od oko 18 evra po krevetu, odnosno noći. Svako ko iznajmljuje ispod toga ili radi na crno ili nešto debelo ne štima. Čuvajte se prevara i nemoralnih ljudi jer možete gadno proći", napisao je jedan od izdavaoca na društvenim mrežama.
NAJČEŠĆI IZGOVORI
Jedna gospođa odlučila je još u martu da rezerviše apartman nedaleko od Splita. Uplaćena je akontacija od 100 evra za nedelju dana za četiri osobe, a onda dva dana pre polaska na put doživela šok.
"Razlog otkazivanja su navodno gosti iz Nemačke koji su bili u apartmanu, a koji su se zarazili kovidom 19. Kad sam im ljuta rekla kako ću im poslati inspekciju, molili su da ih ne prijavi", priča gospođa.
U Podstrani je slična priča, a drugačiji razlog otkazivanja. Pre samog dolaska goste je nazvao gazda i otkazao im rezervaciju jer, navodno, neće primati goste zbog smrtnog slučaja u porodici.
POTRAŽNJA PREMAŠUJE PONUDU
Joško Stela, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, ističe da sličnih pritužbi nije imao.
"Gosti koji rezervišu smeštaj putem domaćih turističkih agencija ili stranih platformi (Booking.com, AirBnb...) imaju zaštitu tako da se takve situacije ne mogu dogoditi, a ako se dogode, postoje načini da se to reši (zamenski smeštaj, penali za izdavaoce)", kaže Stela.
"Uvidom u stanje na terenu jasno je da potražnja smeštaja premašuje ponudu, pa su ovakve stvari bile za očekivati, naravno ne u velikom broju slučajeva. Isto tako, prošlih godina svedočili smo velikom otkazivanju u poslednji trenutak od strane gostiju, što nije bilo korektno prema izdavaocima. Ni jednu ni drugi praksu ne odobravamo, nadamo se kako neće biti veliki broj takvih slučajeva, jer sigurno nisu dobri za reputaciju izdavaoca, a ni za reputaciju naše destinacije", ističe Stela.
Međutim, otkazivanje rezervacija je dopušteno u izvanrednim okolnostima, poput, recimo, promena uslova putovanja, izvanrednih stanja i epidemije, kao i zbog službenih ograničenja za putovanja.
Posrednici su (poput online platforme za rezervaciju i prodaju smeštaja) svesni u kojoj meri takve prakse narušavaju ugled, pa unapred, kroz uslove poslovanja definišu posledice otkazivanja rezervacije od strane izdavaoca - novčana naknada, blokiranje termina koji su otkazani kako se ne bi mogli ponovno rezervisati, automatska javna recenzija da je gostu otkazana rezervacija, suspenzija u slučaju ponovnog otkazivanja rezervacija.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)