Ruska podmornica
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen/x

Projektantski radovi su počeli, rekao je predsednik Kurčatovskog instituta Mihail Kovalčuk. On je vest saopštio na forumu OMR 2024 posvećenom razvoju pomorske i visokotehnološke opreme za Arktik, koji se ove nedelje održava u Sankt Peterburgu.

Ideja o prevazilaženju teških ledenih uslova plovidbom pod ledom nije nova. Institut Kurčatov i kompanija Malahit Design Bureau (koja je projektovala ruske podmornice na nuklearni pogon, uključujući klase Novembar, Viktor, Alfa, Akula (NATO oznaka Tajfun), Jasen i Lajka) su ranije razmatrali i razgovarali o planu izgradnje podmornice na nuklearni pogon za transport ugljovodonika iz arktičke zone.

Cilj: Azijska tržišta

Međutim, ovo je prvi put da su projektanti objavili sporazum o namerama sa Gaspromom, energetskom korporacijom u većinskom vlasništvu Kremlja. Direktor Gasproma Aleksej Miler i Mihail Kovalčuk ​​održali su 11. oktobra radni sastanak na kome su razgovarali o realizaciji projekta nuklearne energije za ruski arktički pojas, preneo je energetski portal Neftegaz, a prenosi Barents Observer.

Gasprom je u dubokoj finansijskoj krizi od kako je njegova prodaja više nego prepolovljena nakon rata u Ukrajinu i evropske odluke da "smanji zavisnost" od ruskog gasa. Gasprom je sada rangiran kao najneprofitabilnija ruska kompanija.

Nova tržišta su u Aziji, ali bi izgradnja cevovoda na jugu i istoku potrajala i postala bi teža jer topljenje permafrosta čini tlo nestabilnim. Nuklearna podmornica sa ogromnim LNG rezervoarima mogla bi da obezbedi transport gasa tokom cele godine sa terminala duž severne obale Zapadnog Sibira, tvrdi direktor Instituta Kurčatov.

Međutim, Obski zaliv u Karskom moru na severu Rusije je suviše plitak da bi tako džinovska podmornica doplovila tamo pod vodom. Zbog toga bi i dalje bila potrebna pomoć ledolomcima iz luka u Sabeti (Jamal LNG) ili Gidanu (Arktik LNG 2) do dubokomorskih arktičkih voda severno od Sibira.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading