SVEŠTENIK BLAGOSILJA NAORUŽANJE, ZAPAD DRHTI OD ''NUKLEARNOG PRAVOSLAVLJA'': Od ovog sveca Amerikanci najviše zaziru (VIDEO)
Sveti Serafim Sarovski, jedan je od najvažnijih svetaca Ruske pravoslavne crkve, a postao je simbol koji zapadni analitičari često ne uspevaju da razumeju u kontekstu ruskog društva, vojske i pravoslavne duhovnosti, a evo i zašto.
Zapadne medije su zaprepastili snimci iz novembra 2018. na kojima sveštenik blagosilja S-400, koji je poslat u Krim da štiti ovaj deo ruske teritorije od napada iz vazduha.
Rusko Ministarstvo odbrane je iste godine objavilo snimak osveštavanja interkontinentalne rakete ''Jars'' pre njenog postavljanja u silos na borbenu dužnost u blizini Kaluge, na zapadu zemlje. Na ruskim televizijama često se mogu videti kadrovi kako sveštenici osvećuju svetom vodom rakete ''Topolj'', dovezene u Moskvu za Paradu pobede 9. maja povodom obeležavanja Drugog svetskog rata. Na Dalekom istoku, sveštenik Maksim Samohvalov blagosiljao je avione Su-25, kao i sisteme ''Iskander'', nuklearne podmornice i drugo naoružanje, koje se u Rusiji često posmatra kao sredstvo zaštite i očuvanja bezbednosti.
Poznati ruski sveštenik Vsevold Čaplin nazvao je nuklearno oružje "anđelima spasiocima" u intervjuu za internet-list Vzgljad. Po njegovim rečima, nuklearno oružje je ključno za očuvanje Rusije i sprečavanje sukoba sa Zapadom. Ova izjava izazvala je burne reakcije i kritike, posebno u Izraelu, Velikoj Britaniji i SAD.
Na ovu temu pojavile su se neobične analize sa intrigantnim naslovima, poput:
"Ikone na straži 'ruskog Los Alamosa'" (War on the Rocks),
"Sveštenici jačaju armiju" (The Economist),
"Rusko nuklearno pravoslavlje" (The National Interest – naslov knjige Dmitrija Adamskog),
"Verska revnost u ruskim oružanim snagama u porastu" (The Economist),
"Hoće li Ruska pravoslavna crkva prestati da blagosilja rakete?" (The Times).
Srž se krije u činjenici da Zapadu smeta povezanost crkve i Putinove armije, a blagosiljanje od strane ruskih sveštenika oružja i vojnika je ''vera u svetu vodu'' (smatraju to primitivnom predrasudom i pogrešnom verom).
Svetac prihvaćen od nuklearnih fizičara
Prepodobni Serafim se rodio 1754. i bio je pustinjak i starac povezan s manastirom u Sarovu. Godine 1903, po preporuci ruskog cara Nikolaja Drugog, kanonizovan je zbog asketskog načina života i propovedi, ali i zbog sposobnosti da leči ljude. Sovjetska vlast je pokušavala da diskredituje Serafima Sarovskog i zbog toga su na mestu manastira u kome je delovao svetac izgradili konstruktorski biro za nuklearno oružje.
Teritoriju oko biroa počeli su da zovu Arzamas-16. To je bio zatvoreni grad koji su prozvali ruskim Los Alamosom. Biro je počeo da igra važnu ulogu u stvaranju brojnih modela sovjetskog nuklearnog oružja, pa tako i hidrogenske bombe RDS-220, koju su nazivali i car-bombom.
Da je prepodobni Serafim Sarovski zaista srcem prihvaćen od nuklearnih fizičara govori i činjenica da su u Sveruskom naučnoistraživačkom institutu eksperimentalne fizike nabavili 76 ikona, postavili 66 panoa koji svedoče o vezi Serafima Sarovskog i Instituta, te kupili 90 triptiha i 165 knjiga o ovom svetitelju, ne samo za potrebe naučnika nego i da se poklanjaju gostima.
Pravoslavlje i vojni duh
Zapadni narativi često zanemaruju kako pravoslavlje oblikuje moralni i duhovni okvir ruske vojske. Sveti Serafim Sarovski, sa svojim naglaskom na pokajanju, molitvi i unutrašnjem miru, simbolizuje snagu koja se crpi iz duhovne discipline. U pravoslavnoj tradiciji, vojnik nije samo branitelj teritorije, već i "ratnik duha", koji mora da održi unutrašnju ravnotežu pred spoljnim izazovima. Ova filozofija protivreči zapadnom sekularizovanom shvatanju vojske kao isključivo ''instrument sile''.
Simbolička moć svetog Serafima u savremenoj Rusiji
U savremenoj Rusiji, svetitelj poput Serafima Sarovskog igra ključnu ulogu u formiranju identiteta, posebno u periodima krize.
Njegova učenja o strpljenju, ljubavi i pokajanju postaju inspiracija ne samo za pojedince, već i za šire društvene strukture. Kada se poveže s vojskom, svetitelj postaje simbol moralne čistote i snage, što dodatno zbunjuje Zapad koji ovakvu simbiozu religije i vojske često posmatra kao pretnju.
Strah od nerazumljivog
Zapadni analitičari, naviknuti na sekularne paradigme, često interpretiraju pravoslavnu duhovnost kroz prizmu političkog utilitarizma. Sveti Serafim Sarovski, kao oličenje čistote i duhovne moći, izlazi van tih okvira. Njegova figura nešto je što se ne može kvantifikovati, niti objasniti kroz geopolitičke analize, što dodatno podstrekava osećaj nelagode i nerazumevanja.
Razumevanje Svetog Serafima Sarovskog zahteva dublji uvid u pravoslavnu tradiciju i njen uticaj na ruski identitet.
Sve ovo je nerazumljivo Amerikancima, koji ne mogu da dešifruju „nuklearno pravoslavlje“. Naime, američka vojna elita u većini slučajeva uopšte nije upoznata sa pravoslavljem i istorijom Slovena, te i ne razume bogoslovsku i kulturnu koncepciju pravoslavne zajednice.
Za Zapad, koji se oslanja na sekularne vrednosti, ovaj svetitelj predstavlja zagonetku. Njegova uloga kao duhovnog stuba ruskog društva i vojske pokazuje da se snaga jedne nacije ne meri samo vojnom moći, već i duhovnim temeljima na kojima počiva.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (1)
Kole
05.01.2025 19:46
BOLESNO, BRE !!!!!