OVO JE ZARINO TAJNO ORUŽJE DA POBEDI KINEZE: Prodaju svoje "ostatke", evo i gde i kako
Shutterstock

Kompanija naime proširuje svoj jeftini brend Lefties koji je fokusiran na generaciju Z kako bi se suprotstavio rivalu.

Brz rast Šejna, onlajn tržišta bez fizičkih prodavnica, vrši pritisak na trgovce kao što su Inditex i švedski H&M.

Zara je postala manje konkurentna po ceni otkako je Inditex počeo da povećava cene svog osnovnog brenda kako bi zaštitio profitne marže od inflacije i kao deo pomeranja ka kupcima sa više tržišta. Ali španska kompanija takođe tiho povećava opsege svojih budžeta.

Ekspanzija Leftiesa, koja prodaje farmerke od 17,99 evra, haljine za 7,99 evra (8,64 dolara) i torbice od 5,99 evra, ključni je deo te strategije.

Lefties, koji su započeli život kao prodajno mesto za ostatke Zare, sada imaju prodavnice u 17 zemalja, uključujući Egipat, Meksiko, Rumuniju, Saudijsku Arabiju, Tursku i Ujedinjene Arapske Emirate.

Njegov rast pokazuje da Inditex želi uporište na tržištu vrednosti, iako je uspešno povećao profit u Zari, koja je mnogo veća od Lefties-a u smislu prodaje i broja prodavnica.

Lefties raste na svom domaćem tržištu u Španiji, kao i u Portugalu.

U Španiji, gde Lefties ima 25 prodavnica, porastao je sa oko 3,5 miliona kupaca u 2019. na 5 miliona kupaca u 202., stavljajući ga odmah iza Sheina sa 5,2 miliona.

Šejnov uticaj na tržište brze mode i način na koji Inditex može najbolje da se takmiči sa njim su teme koje se stalno pojavljuju na sastancima sa menadžmentom Inditeksa, piše Rojters.

Shein koji nije na berzi je najveći svetski prodavac brze mode sa procenjenim tržišnim udelom od 18%.

Na Instagramu i TikToku, Lefties koristi slične strategije kao i Shein, sa mikro-influencerima u većini svojih postova – u suprotnosti sa estetikom visoke mode Zarinog marketinga na društvenim mrežama.

Prošle godine, Lefties je otvorio svoje prve prodavnice u Rumuniji i Turskoj, a dodao je i prodavnice u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, gde posluje preko franšiznih partnera.

To je čak i kada Zara i drugi Inditex brendovi, uključujući Bershku i Pull&Bear, smanjuju broj svojih prodavnica u svetu. Sveukupno, Inditex je do 31. oktobra 2023. imao 585 prodavnica manje nego godinu dana ranije, prenosi Blic.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading