BIZNIS VREDAN 3,5 MILIJARDI € IM IZMIČE IZ RUKU! Nemci otimaju Turcima nacionalni brend
U službenom listu EU od 24. aprila objavljena je turska aplikacija i počeo je da teče rok od tri meseca za žalbe pre donošenja konačne odluke.
Ukoliko turska prijava bude prihvaćena, doner kebab će dobiti istu zaštitu kao italijanska pica napolitana i francuski šampanjac.
To znači da samo kebab koji ispunjava određene kriterijume može da bude označen kao doner a nepoštovanje za posledicu može da ima kažnjavanje, prenio je "Kurir".
Na to je primedbe iznela Nemačka, koja ukazuje na 'veliki kulturni značaj' donera u zemlji. Ta brza hrana, koju su u Nemačku doneli turski doseljenici, postala je veoma popularna i trećina Nemaca navodno jede doner najmanje jednom mesečno.
Mnogi u Njemačkoj tursku aplikaciju za zaštitu doner kebaba vide kao napad na njihov kulturni identitet.
"Doner kebab je postao nacionalna brza hrana u Nemačkoj", rekao je portparol nemačkog ministarstva za hranu.
"Uvođenje novih standarda u proizvodnju moglo bi da potkopa njegovo jedinstveno prilagođavanje u Nemačkoj", dodao je, prenio je Hurijet.
Turski predlog uključuje standarde za debljinu komada i specifične karakteristike mesa. Navodi se da doner mora da bude sečen horizontalno debljine 3-5 milimetara i napravljen od jagnjetine i govedine a ne teletine, što je uobičajeno u Nemačkoj. Pileći doner mora da se seče na debljinu od 1-2 centimetara.
"U Turskoj nema donera kao što ga mi pravimo ovde", rekao je majstor donera iz Berlina Arif Keleš za časopis Štern.
"Prihvatanje turske aplikacije stvorilo bi nam značajne izazove", istakao je Keleš.
Hurijet piše da je u pitanju veliki ekonomski ulog jer se vrednost industrije doner kebaba u Evropi procenjuje na 3,5 milijardi evra, prema Turskoj asocijaciji proizvođača donera u Evropi.
Bonus video:
Alo/Kurir
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)