APEL Infrastrukture železnice Srbije o nesreći u kojoj je strujom spržen dečak
Pored Hitne pomoći, na mesto nesreće odmah su izašli pripadnici MUP-a, kao i železnička komisija za isleđenje vanrednih događaja.
Ovo je već šesti slučaj u ovoj godini da su se nesreće dogodile kao posledica strujnog udara iz kontaktne mreže, koja se nalazi iznad železničke pruge. U tim nesrećama, samo u ovoj godini, nastradala su dve osobe, a pet osoba je bilo teško povređeno i sa velikim opekotinama. Od tog broja, dve nastradale i dve teško povređene osobe su bila maloletna lica, navodi se u saopštenju, prenosi "Republika".
U periodu od 2016. do danas dogodilo se 33 nesreća kao posledica strujnog udara na prugama u Srbiji, a u njima je nastradalo 13 i teško povređeno 23 osoba. Polovina od broja poginulih i povređenih osoba su bila maloletna lica.
Kroz kablove kontaktne mreže iznad pruge prolazi struja jačine od 25 hiljada volti, i penjanjem na železničke vagone ulazi se u strujno kolo koje može biti udaljeno i po nekoliko metara od kontaktne mreže. To dovodi do strujnog udara, koji se gotovo po pravilu završava tragično ili sa izuzetno teškim povredama i velikim opekotinama.
"Infrastruktura železnice Srbije" ponovo apeluje, moli i upozorava da se niko ne penje na železničke vagone, jer na taj način ugrožava svoj život, da se niko ne kreće po pruzi i da se poštuju upozorenja na opasnost od visokog napona koja postoje u svim železničkim stanicama, apeluju u saopštenju.
To je jedini način da se ovakve nesreće i tragedije izbegnu, napominju.
Železnica ne može da ogradi tri i po hiljade kilometara svojih pruga, ne može da isključi struju u stanicama, niti bilo kakvo fizičko obezbeđenje može da spreči ovakve nesreće.
"Infrastruktura železnice Srbije" nastaviće svoju akciju koju već nekoliko godina sprovodi u osnovnim školama širom Srbije, kako bi najmlađe osnovce upozorili na sve opasnost koje sa sobom nosi pruga i kontaktna mreža iznad nje, jer edukacija i informisanje mladih predstavljaju jedno od najboljih rešenja za ovu pojavu, sa kojom se danas susreću i sve druge inostrane železničke uprave.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)