automehaničar
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Skoti Kilmer, jedan od najpoznatijih mehaničara, kog na YouTubeu prati više od šest i po miliona ljudi, upozorio je vozače koji razmišljaju o kupovini rabljenog automobila da provere da li mu nedostaje jedna važna komponenta.

On je savetovao vozačima da izbegavaju kupovinu vozila koja nemaju šipku za merenje nivoa ulja.

„Ako nemate šipku za merenje, ne možete proveriti pravi nivo ulja i ne možete videti koliko je prljavo. Većina vozila sa benzinskim ili dizelskim motorom dolazi sa šipkom koju vlasnici mogu izvaditi da provere koliko ulja imaju i treba li ga zameniti.“

Međutim, sve veći broj modela više nema šipku za merenje nivoa ulja ispod poklopca motora, jer proizvođači na taj način štede novac pri proizvodnji i podstiču vlasnike da vozilo odvezu u servis na održavanje.

„Veliki broj novijih automobila ima senzore koji redovno prate nivo ulja. Međutim, ako senzori zakažu, vozači bi mogli biti suočeni sa loše podmazanim delovima motora koji se brže troše, što izaziva skupe račune za popravku.

Dakle, ako gledate auto koji nema šipku za merenje, nemojte ga kupiti“, kaže Kilmer.

Zašto neki proizvođači više ne koriste šipke za merenje nivoa ulja u automobilima?

Majkl Krosen, menadžer projekta testiranja u „Consumer Reportsu“, objasnio je novi trend: „Kupac mora da otvori poklopac motora i zaprlja ruke. Ali to nije moderan način obavljanja stvari. Danas su vozači navikli da sve obavlja računar, jednostavno ne žele da zaprljaju ruke.“

S njim se slaže Dejv Džujet iz „Stelantisa“: „Danas vozačima nije prioritet ručno proveravanje nivoa ulja. Sa senzorima, te informacije se prikazuju na ekranu svaki put kada pokrenete motor vašeg vozila.

Istina je da većina mlađih vozača nema previše interesa za mehaniku, ali to je opet posledica činjenice da su automobili danas mnogo složeniji i da proizvođači otežavaju pristup mehaničkim komponentama prilikom otvaranja prednjeg poklopca“, zaključuje Džujet.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading