Trojica muškaraca su tvrdila da su Isus Hrist, a kada su ih odveli u istu prostoriju nastao je haos!
Svakom od muškaraca dijagnostikovana je šizofrenija, a uskoro će biti predmet etički sumnjivog i na trenutke uznemirujućeg eksperimenta njihovog psihologa Miltona Rokeaha. Rokeah je verovao da može razbiti njihove zablude tako što će okupiti svo troje, podstaknuvši ih da preispitaju svoj identitet Božjeg jedinca - prenosi portal iflscience.com.
Kao takva, njih troje su premešteni u isto odeljenje i održali su mnoge sastanke zajedno pod Rokeah-ovim nadzorom.
Prvi sastanak bio je - kao što biste verovatno očekivali - malo napet . Ovi ljudi su bili nepokolebljivo uvereni u to ko su, pa su se, kada su se suočili sa nekim drugim koji je polagao pravo na njihov identitet, sva trojica su postali neprijateljski raspoloženi jedni prema drugima i tvrdili da je onaj drugi varalica.
"Kažem ti da sam Bog!" pacijent Džozef je vikao, dok je Klajd protestovao da je on Bog. Treći „Isus“, Leon, ništa nije rekao do kraja prvog zasedanja, nazivajući to „ mentalnom torturama “.
Ipak, sva trojica su se pojavila na sesijama kada su ih pitali, mada bezuspešno. Umesto da preispituju sopstveno uverenje da su Isus, oni bi drugu dvojicu uključili u svoja zabluda. Klajd je verovao da druga dvojica "nisu stvarno živa", dodajući da mašine u njima razgovaraju. "Izvadite mašine iz njih i oni neće ništa razgovarati."
Džozef je verovao da je Bog, a da su druga dvojica „pacijenti u mentalnoj bolnici i to što su pacijenti dokazuju da su ludi“. Leon, naizgled prijateljskiji nastrojen, verovao je da su druga dvojica manji bogovi ili povremeno reinkarnacije kapetana Davi Džonsa i kralja Matius-a. Svako od njih je verovao da su oni stvorili ostale.
Vremenom - eksperimenti bi trajali cele dve godine - Rokeah bi počeo da koristi mnogo različitih tehnika, za koje su njegovi studenti smatrali da su surove i neetične . Povremeno bi se igrao sa zabludama pacijenata, a drugi bi ih ispitivali. Tokom jednog dela eksperimenta, unajmili su atraktivnu devojku u pokušaju da se Leon zaljubi u nju i iskoristi je da slomi njegovo uverenje. Zaista se zaljubio u nju i povukao se čak i više nego ranije, dok nije otkrio da je samo sa njim flertovala po zahtevu.
- "Istina je moj prijatelj" , rekao je Leon nakon incidenta. "Nemam drugih prijatelja."
Relativna ljubaznost koju su muškarci pokazivali jedni prema drugima - a koju je Rokeah polagao prema pacijentima koji su pokušavali da se učine prilagodljivima, kako i priliči njihovom statusu Božijeg sina - ubrzo se slomila i dovela do verbalnih i fizičkih borbi između trojice „jezua“.
Na jednom sastanku, Klajd je izjavio da Leon „treba da me obožava, reći ću vam to“, na šta je Leon odgovorio da je on „biće“ koje treba da se probudi sa činjenicama. Klajd je još jedan dan izgovorio „Ubiću te, sine po oružju!“. Prvo nasilje dogodilo se tokom svađe oko toga da li je biblijska ličnost Adam bio belac ili ne, kao i da li je Adam bio Leonov šurak. Klajd je udario Leona koji nije odgovorio.
Pacijenti, posebno Leon, verovali su da psiholozi „ pokušavaju da ih okrenu jedan protiv drugog “. Iako biste možda mogli da tvrdite da su barem psiholozi pokušavali da razumeju i leče pacijente - pacijenti su u to vreme često bili bez odgovarajućeg lečenja.
Njihovi istraživači počeli su da šalju pisma pacijentima, pretvarajući se da su od šefa bolnice - ili, u Leonovom slučaju, izmišljene „ Madame Ieti Voman “ za koju je verovao da mu je supruga . Pisma su obećavala da će se ona pojaviti kod njega u bolnici. Kad se nije pojavila, postao je uznemiren, ljut i zbunjen .
Pisma su mu i dalje slala uputstva kako da promeni ponašanje. Kada su pisma na kraju počela da preispituju identitet muškaraca, prekinuli su kontakt.
Kako je eksperiment trajao, a njih troje su premeštani u bliže prostore tokom dana, kao i na sastanke, troje je razvilo strategije međusobnog razgovora bez antagonizacije druge dvojice. Na kraju su se prilično dobro slagali izbegavajući slona u sobi (za koga su svi verovali da je Isus), čak i međusobno ponižavajući zablude (poput Leonove vere da je oženjen).
Eksperiment nije bio uspeh mašte, a jedina promena identiteta dogodila se kada je Leon zatražio da ga ljudi zovu Dr Pravedni Idealizovani Gnoj, a ne Isus iz Nazareta. I dalje je verovao da je Bog.
Nakon što je eksperiment završen, Rokeah je o njemu napisao izveštaj u knjizi pod naslovom "Tri Hrista iz Ipsilantija" . Iako fascinantan pogled na verovanje i identitet, i on je video neetičku prirodu svog rada i manipulacije svojih pacijenata.
- Zaista nisam imao pravo, čak ni u ime nauke, da se igram Boga i mešam se svakodnevno u njihov svakodnevni život - napisao je u izvinjenju u izdanju knjige, dodajući „dok nisam uspeo da izlečim tri Hrista od svojih zabluda, uspeli su da izleče moju od moje bogolike zablude da ih mogu promeniti svemogućim i sveznajućim uređivanjem i preuređivanjem njihovog svakodnevnog života u okviru „totalne institucije“. “
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)