DEČAK PREŠAO IGRICU Posle 40 godina konačno pobeđen čuveni "tetris"
„Ne osećam prste“, rekao je Gibson nakon što je njegov podvig doveo do „pada igre“ u video snimku objavljenom na Jutjubu. „Kada sam počeo da igram ovu igru, nisam očekivao da ću ikada srušiti igru ili je pobediti“, napisao je Gibson u opisu videa.
Viralni video Gibsonove 38-minutne igre predstavlja najnoviji nalet nostalgije za zaraznom i dugotrajnom igrom koju je stvorio sovjetski inženjer 1984. i popularizovan na Nintendo Entertainment Sistem.
Do danas je objavljeno preko 200 zvaničnih varijanti tetrisa na najmanje 70 sistema, što je svetski rekord prema Ginisovoj knjizi rekorda. Mobilna verzija koju je razvio Electronic Arts objavljena 2006. prodata je 100 miliona puta, što je čini trećom najprodavanijim video igricom svih vremena, prema prošlogodišnjem izveštaju Hevlett Packard-a.
„Nisam mogao da sprečim sebe da igram ovu verziju prototipa, jer je to bilo veoma zarazno spajanje oblika“, rekao je Aleksej Pajitnov za Si-En-En 2019. godine.
Duga popularnost i izdržljivost
Nakon objavljivanja, tetris se brzo proširio po celom svetu i toliko dugo ostao popularan i „izdržljiv“, da je priča o njegovom početku iz doba Hladnog rata pretvorena u film za Apple TV+ u martu.
„Tetris prevazilazi mnoge video igre, svako ljudsko biće može odmah da ga razume i da ga zauvek konzumira. Igra je jednostavna: manipulišete i spajate padajuće blokove“, rekao je Viktor Lukas, stručnjak za igre.
Dok druge video igre danas nude bogate linije zapleta, stotine likova, bioskopske slike, neki stručnjaci kažu da je jednostavnost tetrisa upravo ono što ga je decenijama održavalo popularnim.
Iako je tetris ostao isti tokom decenija, način na koji se igra je evoluirao. Do 2011. igrači su verovali da je nivo 29 najviši mogući jer je taj nivo imao najveću brzinu za igru.
„Toliko je dobro dizajniran i toliko zadivljujući za toliko generacija gejmera da ljudi bukvalno otkrivaju nove podvige koje treba postići, i rezultate koje treba pobediti, izazove koje treba savladati. Stalno predstavlja mnoštvo novih izazova sa kojima se čak i majstori teško nose“, rekao je stručnjak za video igre i konsultant Skot Stajnberg za Si-En-En.
Tetrisova neprolaznost proizlazi iz jednostavnosti igre kao i njene težine. Kada je ta barijera na nivou 29 probijena, igrači su počeli da dostižu sve više i više nivoe na turnirima kao što je Svetsko prvenstvo u klasičnom tetrisu sa tehnikama uključujući hipertapping i rolling.
Gibson je završio treći na Svetskom prvenstvu 2023. I dok je Gibson igrač koji obara rekorde, AI koji igra tetris je dostigao nivo 236, 2021. manipulisanjem parametrima igre.
Čak i u vreme kada neke video igrice „koštaju mnogo da se naprave i izgledaju isto kao i mnogi filmovi koji izlaze iz Holivuda, još uvek ima šta da se kaže za igru koja je jednostavna, elegantna, neverovatno pristupačna i prijatna za igrače bilo kog uzrasta ili profila i iskustva. Ponekad je jednostavnije bolje, a najbolje igre zaista izdržavaju test vremena“, rekao je Skot Stajnberg.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)