USKORO VIŠE NIŠTA NEĆE BITI ISTO Naučnici imaju dokaze o PUTOVANJU KROZ VREME!
Foto: Shutterstock

Naučnici su sada, po prvi put otkrili stvarne dokaze o putovanju kroz vreme.

Iako su ti dokazi na mikroskopskom nivou, novo istraživanje objavljeno u "Nature Phisics" pod nazivom "Vremenska reverzibilnost tokom starenja materijala" koje su sproveli Til Bohmer i Tomas Blahohovič sa Tehničkog univerziteta u Darmštatu u Nemačkoj dalo je mnogo optimizma za sprovođenje putovanja kroz vreme u budućnosti.

Njihovo istraživanje fokusiralo se na efekat "mešanja" vremena u strukturi određenih materijala poput stakla i tada je studija dala neke prilično iznenađujuće zaključke.

Otkriveno je da se vreme ne ponaša skroz linearno sa staklom, koje inače ima jednu od najfascinantnijih struktura u odnosu na sve druge predmete koje ljudi svakodnevno koriste.

Umesto tradicionalne molekularne strukture, molekuli stakla se stalno sele na nova mesta - što kasnije čini molekule stakla jedinstvenijima.

Kako bi sproveli i utvrdili svoje sumnje, staklene strukture posmatrali su pomoću raspršene laserske svetlosti, što ih je dovelo do toga da posmatraju kako se stakleni uzorci pomeraju i preuređuju.

- Minijaturne fluktuacije u molekulima su morale biti dokumentovane pomoću ultra-osetljive video kamere. Ne možete samo da posmatrate kako se molekuli kreću - objasnio je profesor Blohovič.

Ipak, pored svega, odnosno s obzirom na način na koji se staklo transformiše, naučnici nisu u stanju da utvrde da li se promene dešavaju unapred ili unazad, ali svakako ovo istraživanje pruža nadu da bi se putovanje kroz vreme moglo dogoditi nekada u budućnosti.

Drugo istraživanje tvrdi suprotno

Suprotno od ovog istraživačkog projekta, druga nedavna studija je sugerisala da putovanje kroz vreme nikada nije niti će biti moguće. Naime, tim koji radi na studiji koja je u potpunosti objavljena u časopisu "Optica", objavio je da vreme u prostoru može da teče samo u jednom pravcu.

"Otkrili smo da talasu možemo pripisati 'pravo vreme', što je potpuno analogno pravom vremenu u opštoj teoriji relativnosti", objasnio je vođa pomenute studije profesor Marko Ornigoti.

Iako su rezultati nedavnog istraživanja možda bili veliki napredak, mnogi smatraju da je prilično jasno da se svako od nas treba oprostiti od mogućnosti putovanja kroz vreme u prošlost ili budućnost.

(Unilad)