Promo
Foto: Promo/Foto: promo

Terminali novog aerodroma su na površini jednakoj veličini oko 100 fudbalskih terena, a čitav kompleks se prostire na 47 kvadratnih kilometara. Terminal aerodroma „Dasing” je u obliku morske zvezde kako bi putnicima bilo omogućeno da od sigurnosnih provera do najudaljenijih gejtova ne moraju da pešače više od 600 metara, što je oko osam minuta.

Predstavlja veliko međunarodno vazduhoplovno čvorište sa četiri piste da bi ispunio predviđenu godišnju propusnost od 100 miliona putnika.

Istorija

Nacionalna komisija za razvoj i reforme je 22. novembra 2014. godine zvanično iznela plan o izvodljivosti radova na novom aerodromu. Postavljanje krova hangara baze Čajna Istern erlajnsa 29. septembra 2018. označavao je završetak svih projekata i na pratećim hangarima. Glavni projekat završen je 30. juna 2019. Probni letovi zvanično su počeli 13. maja na avionima „boinga“ 747-8, A350-900, A380-800 i 787-9 Er Čajne, Čajna Istern erlajnesa, Sjamen erlajnsa i ostalih avio-kompanija, a prvi avion sa probnog leta je sleteo u 9.29 po lokalnom vremenu.

Ovaj aerodrom odgovara svim brzorastućim potrebama aerodromskog sistema u Pekingu, a u rangu je sa Singapurskim međunarodnim aerodromom Čangi, Međunarodnim aerodromom Inčon, Međunarodnim aerodromom Narita, Šangajskim međunarodnim aerodromom Pudung, Međunarodnim aerodromom Hongkong i ostalim aerodromima širom regiona. Sedište jedinice za izgradnju aerodroma nalazi se na samom aerodromu, a operativna jedinica Kapital erport holding je Centar za upravljanje Pekinškim međunarodnim aerodromom Dasing. U prvoj fazi do 2025. godine se očekuje 72 miliona putnika, dva miliona tona tereta i 650.000 letova. Aerodrom je klase 4F, a ukupna investicija projekta iznosi 79,98 milijardi juana.

Glavni objekti

Ukupna površina terminala iznosi oko 27,9 hektara. U pravcu sever-jug dug je 1.753 metra i širok 1.591 metar u pravcu istok-zapad. Čine ga putnički terminali, Transferni centar, višenamenski uslužni centar i parkiralište, a ukupna građevinska površina iznosi 1,03 miliona kvadratnih metara, čime premašuje terminal T3 na Međunarodnom aerodromu Peking. Trenutno je najveći terminal na svetu.

Kao ideju za dizajn terminala uzeta je petokraka koju je prethodno ADP (Pariski aerodromi) izneo u svom programu, a koju je optimizovala „Zaha Hadid Architects“. Sredinu petokrake čini centar terminala od kog se protežu pet krakova. Jugoistočni, južni i jugozapadni su dugi po 411 metara, dok dužine severozapadnog i severoistočnog iznose po 298 metara. Njihove površine pojedinačno idu od 46.000 do 100.000 kvadratnih metara. Pored toga, zgrada Uslužnog centra čini tzv. šesti krak, koji aerodromu daje simetriju, a ugao između svaka dva kraka iznosi 60 stepeni. 

Površina koju krov pokriva iznosi 180.000 kvadratnih metara. Središte obuhvata dva podzemna nivoa i pet nivoa iznad površine zemlje na kojima se sprovode dolasci, odlasci, uvoz, izvoz, bezbednosna kontrola, preuzimanje prtljaga i delovi gde se nalaze šalteri. Ovo je prvi aerodrom sa dvospratnim dizajnom za dolaske i odlaske, kao i sa više različitih načina za čekiranje. Na četvrtom nivou je prostor za prijavu za letove na domaćim i međunarodnim linijama, kao i deo za odlaske. Ima 180 šaltera za čekiranje za međunarodne letove i oni se nalaze na središtu sprata, a sa leve i desne strane nalaze se šalteri za čekiranje letova na domaćim linijama. Treći nivo ima samo šaltere za čekiranje letova unutar Kine, i to posebne za poslovne putnike, redovne linije, više samouslužnih kioska za čekiranje, kao i 12 šaltera za posebne putnike sa 44 sigurnosna skenera. Na petom nivou se nalazi komercijalni aerodromski prostor površine 13.000 kvadratnih metara.

Duž pet krakova pruža se 79 avio-mostova, čiji su krajevi od središta aerodroma udaljeni oko 600 metara, za šta je potrebno do osam minuta hoda. Na krajevima krakova nalaze se tradicionalni kineski vrtovi pod imenima: Vrt svile, Vrt čaja, Vrt porcelana, Vrt zemlje i Vrt Kine. Kada je reč o krakovima i kompanijama, Čajna Sadern erlajns smeštena je u zapadnom delu, u istočnom je Čajna Istern erlajns, dok su pak u južnom delu međunarodne avio-kompanije. Sveobuhvatni Uslužni centar tzv. šesti krak, površine je 503.000 kvadratnih metara. Tu se nalaze hoteli i poslovni prostor, a sa leve i desne strane izgrađena su parkirališta.

Terminali novog aerodroma su na površini jednakoj veličini oko 100 fudbalskih terena, a čitav kompleks se prostire na 47 kvadratnih kilometara. Terminal aerodroma „Dasing” je u obliku morske zvezde kako bi putnicima bilo omogućeno da od sigurnosnih provera do najudaljenijih gejtova ne moraju da pešače više od 600 metara, što je oko osam minuta.

Predstavlja veliko međunarodno vazduhoplovno čvorište sa četiri piste da bi ispunio predviđenu godišnju propusnost od 100 miliona putnika.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading