Aleksandar Šapić
Foto: Printscreen/Foto: Grad Beograd

Ni od jednog projekta koje sam najavio pre godinu dana nismo odustali, a ova gradska uprava donela je neke istorijske odluke, niz socijalnih mera koje nikad ranije nisu donete – od besplatnih udžbenika, vrtića i bazena, do pojeftinjenja prevoza, podele vaučera, prečišćivača vazduha i besplatnih časova engleskog jezika. Potpuno smo promenili politiku funkcionisanja javnog prevoza i komunalne milicije, a sve u cilju bolje usluge za naše sugrađane, izjavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić u intervjuu za TV Kurir.

Odgovarajući na pitanje o uvođenju besplatnih udžbenika za osnovce i srednjoškolce, kao i besplatnih državnih vrtića, precizirao je da vrtiće neće plaćati i jedan značajan deo roditelja čija deca borave u privatnim vrtićima koji su u sistemu Grada.

– Stvorio se neki utisak kako su svi privatni vrtići daleko skuplji nego državni, što prosto nije tačno. Prvo, 58.000 dece ide u državne vrtiće i oni neće od sada plaćati više ništa. Oko 23.000 dece ide u privatne vrtiće, od toga oko 80 odsto neće plaćati ništa, a oni koji budu plaćali davaće manje za tih 5.600 dinara koliko subvencioniše Grad. Ovo govorim da bismo bili precizni, da ne bi generalizovali stvari. Ovde je zamenjena teza kao kada uradite novu ulicu u kojoj ste prokrčili saobraćaj i sredili mnoge stvari, a kritičari nalaze trivijalne zamerke. Živimo u takvom vremenu u kojem se, nažalost, preko svega dobrog što se uradi „pretrčava”, a traži se „dlaka u jajetu”. Mislim da nije sporno ukazivati na nedostatke i da treba da se trudimo da budemo bolji, ali kada uletite u taj neki životni defetizam, ako vam je čaša uvek napola prazna, onda imate problem sami sa sobom – rekao je Šapić.

Kada je reč o sredstvima koja su obezbeđena za ove beneficije, gradonačelnik je podsetio da Grad Beograd ima određeni budžet koji je ove godine skoro isti kao prošle.

– Međutim, promenjeni su nam prioriteti, a to je razlika između različitih gradskih uprava, gradskih vlasti, svako ima neku svoju politiku i svako opredeljuje sredstva u zavisnosti od onoga u šta veruje i za šta misli da je najispravnije. Na kraju krajeva, to radim i ja. Najavio sam to prošle godine u septembru i u skladu sa tim se i ponašam. Novac dolazi iz budžeta, kao što je i ranije dolazio iz budžeta. Zašto danas postoje stvari kojih ranije nije bilo? To je zato što danas ja vodim Grad, a nekad ga je vodio neko drugi – istakao je prvi čovek prestonice.

Šapić je istakao da Grad Beograd nema puno ingerencija kada je u pitanju bezbednost, te da je to u nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova i policije.

– Pokušali smo ove godine da promenimo način delovanja Komunalne milicije i krenuli sa tim da naši „Beli” borave pored škola kada đaci kreću i završavaju sa nastavom, pomažu roditeljima, kao i da obilaze oko škola. Pre godinu dana, takođe, najavio sam veliki projekat komunalno-bezbednosnih stanica koji će sada početi da se realizuje. Naravno, nisam mogao da pretpostavim da će nam se desiti tragedija koja nam se desila, ali sada sve to dobija jednu posebnu dimenziju. Mi ćemo već sada krenuti da postavljamo te naše objekte na 102 lokacije i očekujem da ćemo ih do proleća sve postaviti. U njima će se nalaziti komunalna milicija, naši „beogradski lični beli” koji će voditi računa o komunalnom, ali i javnom redu. Imao sam sastanke sa ministrom policije i načelnikom beogradske policije kako bismo svi radili sinhronizovano. Tamo gde se nalazi ta naša stanica Beograđani će moći da prijave svaku vrstu problema jer ćemo biti u stalnoj komunikaciji sa beogradskom policijom. Želimo da ta stanica bude zaista komunalno-bezbednosna stanica i da svi zajedno budemo na usluzi Beograđanima. Mislim da će to suštinski da promeni bezbednosnu arhitekturu grada jer ćemo dobiti upravo ono što je nekada bilo, u svakom kraju ordiniraće neko službeno lice, komunalac ili policajac, koje će pokušati da obezbedi ne samo bolji komunalni red nego da bude ispunjen i taj aspekt bezbednosti.

Rešavajući probleme u javnom gradskom prevozu, gradonačelnik je rekao da je odlučio da sam uradi ono što niko pre njega nije uradio.

– Krenuli smo da menjamo stvari iz korena i da bez ikakvog skrivanja govorimo o manjkavosti nečega što decenijama nije funkcionisalo, da su vozila prljava, da nijedna klima ne radi, da je prevoz skup i da ga niko ne plaća. Danas je situacija sa gradskim prevozom drastično promenjena. Karta je duplo jeftinija, aplikacija je danas pet puta bolja nego što je bila pre, a ovog leta je radilo daleko više klima-uređaja. Radimo na verifikaciji i proveravanju naših autobusa. Danas kontrolori obilaze polazna stajališta autobusa i vrše proveru, što nikada do sada nije postojalo, a autobusi su čistiji nego što su bili ranije. Mislim da smo u poslednjih godinu i po dana uradili zaista mnogo po pitanju javnog prevoza, a radimo i dalje na tome da bude najbolji u ovom delu Evrope – istakao je Šapić.

Govoreći o rekonstrukciji ulica izneo je podatak da je prošle godine obnovljeno 45 ulica, a da očekuje da za čitavu ovu godinu bude rekonstruisano više od 100 ulica.

 – Nije bitan samo broj ulica već i način na koji su one rađene. Nigde nismo probili rok jer smo uveli rad noću i vikendom. Ulice smo rekonstruisali u rokovima koji su nezamislivi, a primer toga je Višnjička ulica koja će promeniti Karaburmu i Višnjičku banju i koja će od sada postati bulevar. Poslednjih godinu i po dana urađeno je više ulica nego u prethodnih pet-šest godina. Uradili smo mnogo dobrih stvari i ja ću te pozitivne stvari braniti apsolutno, ne bežeći od stvari koje nismo uradili i od onih koje tek treba da uradimo – rekao je gradonačelnik.

On je naveo da Budimpešta ima metro već 120 godina i da ta činjenica dovoljno govori koliko je Beogradu potreban takav vid prevoza.

– Svi živi su ga obećavali, a sada je prvi put postao naša realnost na kojoj se istinski radi od pre dve-tri godine. Metro je nacionalni projekat koji je potreban Srbiji i Beogradu, a do te 2028. i 2030. godine ćemo pokušati da naš javni prevoz podignemo na viši novo. Podsetiću da nigde u svetu, u gradovima gabarita Beograda, autobusi i tramvaji nisu primarni deo javnog prevoza. Zato prvi put posle 50 godina radimo na izgradnji metroa, a rezultati su već vidljivi na podizanju depoa u Makišu. Nezahvalno je kod ovako velikih projekata licitirati sa rokovima, ali za sada sve ide po predviđenom planu. Bitno je napomenuti da mi više ne pričamo o metrou već radimo na njegovoj izgradnji – istakao je gradonačelnik Šapić.

Rekao je da očekuje da se do 1. januara 2024. godine sav autobuski saobraćaj izmesti na Novi Beograd, te da nova stanica bude u funkciji. Konačni završetak, zajedno sa izgradnjom dodatne infrastrukture, očekuje se za dve-tri godine, ali to za građane ništa ne menja. Bitno da će građani moći da koriste novu stanicu u punom kapacitetu, kako je obećano od izvođača radova, već od nove godine.

– Ukoliko nastavim da obavljam funkciju gradonačelnika na neki duži period, obećavam uvođenje reda u Beogradu, koji mu je neophodan. To znači da Beograđani zaslužuju da žive kao sav normalan svet, a da se zbog uvođenja reda, poput onog u svetu, ne ugrožavaju ni turizam, ni ugostiteljstvo – zaključio je prvi čovek prestonice.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading