FIĆAFEST U KRAGUJEVCU Sve prolazi, samo „fića“ o(p)staje (FOTO)

U Kragujevcu ne zaboravljaju vozilo koje je doprinelo razvoju grada ali i cele države
- Cilj nam je d sačuvamo ime „Zastave“, koja više ne postoji, Zahvaljujuži „fići“, ali i ostalim modelima „Zastave“ Kragujevc je postao industrijski, obrazovni i kulturni centar. Cilj nam je i da podstaknemo nadležne da se u našem gradu formira industrijski muzej i postavi spomen-obeležje „fići“, koji zaslužuje da ima posebno mesto u našem sećanju – kaže Slavoljub Batavelji, predsednik ovog udruženja, koje ima 288 članova iz Kragujevca,ali i iz drugih evropskih zemalja.
Bilo je tu oko 70 vozila iz Kragujevca, Ćuprije, Aranđelovca, Rume, Šida, Raške, Topole, Požarevca, Loznice, Valjeva, Loznice Despotovca, ali i Đevđelije iz Severne Makedonije.

Aleksandar Đorđević
Pogledaj galeriju

Aleksandar Đorđević
Pogledaj galeriju

Aleksandar Đorđević
Pogledaj galeriju

Aleksandar Đorđević
Pogledaj galeriju

Aleksandar Đorđević
Pogledaj galeriju

Aleksandar Đorđević
Pogledaj galeriju

Aleksandar Đorđević
Pogledaj galeriju
Makedonac Aleksandar Mickoski je u Kragujevac stigao sa drugovima Pavom Hristovom i Saškom Saćalovom.
- Nastavio sam očevu ljubav prema „fići!. Da je živ i on bi bio ovde.Nije propuštao nijedan skup, a stizao je do mnogih mesta bivše Jugoslavije, pa i do Švajcarske. Ovajauto je iz 1974. godine – kaže Aleksandar.
Najvežu pažnju posetilaca privukao je „fića“ Bobana Petrovića iz Despotovca, koji se u kragujevačkom Velikom parku pojavio sa dvanaestogodišnjim sinom Lukom:
- Mnogo truda je uloženo u restauraciju ovog lepotana. Uredili sumi ga dvojica braće iz Kragujevca, koji su svojevremeno radili u „Zastav“ i sada se bave očuvanjem ovog nezaboravnog modela.
Posebno je bio interesantan i „fića“ Aranđelovčanina Maksima Novovića, proizveden 1983. godine, izgleda kao nov, a zadržao je potpuno originalan izgled, baš kao kad je sišao sa montažne trake. On je na ovu smotru došao sa sinovima Todorom, Urošom i Vukom i suprugom Zoricom.
- Povremeno koristimo „fiću“, za šetnju i bliće izleet. Uživanje je potpuno – ističe Maksim.
Smotru nije propustio ni najstariji član Udruženja ljubitelja „fića“ Branko Jokanović (85), koji je pozdravljen posebnim aplauzom.
„Fića“ je, kako Kragujevčani, a i mnogi drugi smatraju,poseban automobil. Proizvodnja je počela 1955. godine, a prestala 30 godina kasnije. Popularni automobil, koji je odigrao posebnu uogu u razvoju jugoslovenske automobilske industrije, 2000. godine je proglašen z auto milenijuma u SR Jugoslaviji. Proizvedeno je ukupno 923.487 „fića“ čiji je zvanični naziv bio „zastava 750“.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)