VESIĆ: ZAVRŠETAK IZGRADNJE PROKOPA SIMBOL PROMENA U ŽELEZNIČKOJ INFRASTRUKTURI Nastavljamo da gradimo i radimo, novca ima
Završetak izgradnje železničke stanice „Prokop“ simbol je promena u železničkoj infrastrukturi u Srbiji koje se dešavaju zahvaljujući politici razvoja predsednika Aleksandra Vučića koji je imao dovoljno želje, snage i političke volje da sprovede odluke koje nisu realizovane decenijama, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić
On je podsetio da je 4. decembra 1970. godine tadašnji gradonačelnik Beograda Branko Pešić objavio da će se graditi „Prokop“, a da su 1977. započeti radovi koji je trebalo da budu završeni 1979, ali su 1981. zaustavljeni, pa 90-ih godina ponovo pokretani.
- Prođe pola veka, a Srbija nije bila u stanju da završi jednu železničku stanicu! Međutim, politika predsednika Vučića je razvoj Srbije. Predsednik nikada nije hteo da odustane od izgradnje železničke stanice, čak i u vreme kada nismo imali tako mnogo novca u državi, kao što imamo danas, zato što razume koliko je važna izgradnja železničke infrastrukture - rekao je Vesić gostujući na Televiziji Pink.
Podsetio je da je još 1972. godine odlučeno da se železnička stanica izmesti iz centra grada u Prokop i da ta odluka nikada, ni u jednom urbanističkom planu Beograda nije promenjena, čak i kada su na vlasti bili oni koji su kritikovali odluku sadašnje vlasti da se sprovede odluka iz 1972.
- To znači da živimo u vremenu predsednika Vučića u kojem Srbija ima dovoljno novca, ali i želje, političke volje i znanja da sprovede velike promene, tako da je završetak železničke stanice simbol promena koje se dešavaju u železnici jer mislim da se promene ne vide ni u jednom segmentu saobraćaja, kao u železničkom - rekao je Vesić.
Vesić je dodao se Vlada Srbije i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Beogradu grade metro, a da počinje i izgradnja železničke stanice na Novom Beogradu, kao i pruge od Zemun Polja do Aerodroma „Nikola Tesla“ koja je prvi deo nove gradske železnice. - Svi ovi projekti potpuno se finansiraju iz budžeta Republike Srbije, a sprovodi ih Vlada uz saglasnost grada Beograda - rekao je Vesić, i dodao „da postoje političke stranke koje pretenduju da budu vlast u Beogradu a koje žele da zaustave sve ove projekte“.
- Politika tih stranaka je da zabrane da se u Beogradu gradi, da se zaustavi izgradnja metroa, nove autobuske i železničke stanice na Novom Beogradu, da se ne gradi obilaznica i to građani treba da znaju - poručio je ministar Vesić, koji je i član Predsedništva vladajuće Srpske napredne stranke.
Vesić je naveo da u Srbiji postoji oko 3.400 kilometara pruga čija je prosečna starost više od 40 godina i dodao da se na nekim prugama vozilo i brzinom od deset kilometara na sat, a da sada imamo pruge na kojima vozovi idu 200 kilometara na sat.
- Nisu sve pruge još uvek rekonstruisane, ali mi smo završili prvih 75 kilometara brze pruge Beograd - Novi Sad, a do kraja sledeće godine će biti završeno 108 kilometara od Novog Sada do Subotice - rekao je Vesić, i dodao da će se od Beograda do Subotice stizati za sat i 10 minuta.
Ministar je rekao da se, u saradnji s EU, radi projekat za izgradnju 230 kilometara brze pruge Beograd - Niš, te da će se tom prugom od Beograda do Niša stizati za sto minuta.
- Pregovaramo s EU i Severnom Makedonijom da nastavimo od Niša prema Skoplju, tako da će se brzom prugom ići i dalje - dodao je Vesić.
D. N.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)