Vozovi jure i kada je rampa podignuta
Narcisa Božić
Vozovi jure i kada je rampa podignuta

Narcisa Božić

Vozovi jure i kada je rampa podignuta, Foto: Narcisa Božić

- Taksiram godinama na ovoj relaciji i svakodnevno nailazim na isti scenario, kilometarske kolone automobila protežu se sa obe strane pružnog prelaza kod Vognja čekajuću i po sat vremena da se rampa podigne, a voza ni na vidiku. Međutim, prizor kao iz horor filma je kad je rampa podignuta, a odjednom naiđe voz! Pravo čudo da do sada niko nije poginuo na tom prelazu, ogrčen je Dragan Kokanov iz Rume, koji nam se obratio za pomoć.

Železnice: Krivi su vozači

Alo! je Železnicama uputio pismeni zahtev ukazujući na problem pružnog prelaza kod Vognja i tražeći objašnjenje od nadležnih. U odgovoru ŽS odbacuju odgovornost i krivicu svaljuju na bahate vozače.

- Na osnovu vašeg dopisa izvršili smo proveru baze podataka smetnji na signalno-sigurnosnim uređajima i proveru rada putnog prelaza. Utvrđeno je da su registrovane četiri smetnje u proteklih mesec dana, čiji je uzrok bio lom motki polubranika izazvane od strane bahatih vozača drumskih vozila. Sve prethodne evidentirane smetnje su blagovremeno evidentirane. U svakom slučaju, ulesnici u drumskom saobraćaju u obavezi su da poštuju znakove drumske signalizacije, koji se nalaze ispred putnog prelaza, kažu u Železnicama.

 

Za vozače situaciju dodatno otežava, u šta se lično uverio i novinar Aloa, sam položaj pružnog prelaza postavljenog ukoso, što prelaz čini teško preglednim.

- Ako je rampa podignuta, voza nigde, a vozač se nađe na pruzi u sadašnjim vremenskim uslovima teške vidljivosti, magle i susnežice, ako u tom momentu naiđe voz, nije teško zamisliti najgori scenario. Nailazio sam puno puta na takvu situaciju, nije istina kao što su Železnice Srbije u više navrata tvrdile, da mašinovođa u takvoj situaciji, kada je rampa podignuta, zaustavi voz i trubi da upozori vozače pored prelaza. Voz samo prođe, a mi smo srećni što smo još živi, tvrdi Kokanov.

- Čovek koji stanuje u blizini prelaza pričao mi je da šine škripe i klackaju gore-dole, jer su šrafovi olabavljeni. Stanje pruge je katastrofalno, svakodnevno se na ovom pružnom prelazu može videti po pet-šest majstora Železnice, kako nešto popravljaju.

Svakodnevne opasnosti na pružnom prelazu

Narcisa Božić

Svakodnevne opasnosti na pružnom prelazu, Foto: Narcisa Božić

 

Komentari (6)

Драгомир

18.12.2016 19:59

Аутор: Нарциса Божић ... Што не пишеш истину да сваки воз улагани или стане испред пружног прелаза уколико ПОЛУБРАНИК (не РАМПА) није правилно спуштен.Ако је полубраник подигнут а воз долази сваки машиновођа има писмено сазнање да уређај не ради.Тада су семафори на црвеном светлу дуж пруге.Зашто се полубраници често кваре?Сви знате за крађу важних елемената дуж пруге који су од бакра!Знати ли колико полубраника се поломи због неодговорних возача? Да поновим - не РАМПА већ ПОЛУБРАНИК!

saka999

18.12.2016 22:12

@Драгомир - Baš me interesuje, kako se čuva imovina na železnici ? Vi niste sposobni dve ovce da čuvate, dragi železničari. Skoro smo čitali vaš izveštaj o milionskim krađama, MILIONSKIM !

Драгомир

19.12.2016 08:32

@Драгомир - сака999, где си ти читао о милионским крађама? Што не написа шта је то покрадено да поново чујемо?Ево ја ћу ти изнети о крађама нафте из дизел локомотива.Због тога су бројне машиновође отпуштени са посла!Аут!Отказ!Ако је цена дизела 145 динара па пута 100 литара ето ти цена отказа.А како се на локомотивама врши смена особља које бележе стање горива јер постоје стаклене цевке са цртама значи да би 100 литара била велика количина за крађу а да се не уочи што значи да су крали мање од 10 хиљада!

april il li

19.12.2016 12:46

@Драгомир - "Dragomire" zasto menjas temu, to sto ti pričas nema veze sa člankom u novinama, ali ti imas veze sa ljudima koje si zapošljavao uz "adekvatnu naknadu": grđevinski radovi, tišljeraj, keramika i ono najgore protiv čega se ovo društvo bori koru... o tome postoji dokumentacija u UK sa preciznim podacima i potpis ljudi koji su oštećeni od tebe, tako da će stići poziv od nadležnih, veoma brzo. Još jedno pitanje, kako čvate tu imovinu, nesrećni čoveče, i to malo što je ostalo propastiće takvi kao ti.

brabonjak

19.12.2016 13:10

Ko moze da cuva zeleznicu kada su do sada konobari, menadzeri, itd vodili zeleznicu. Zamislite kakava je tek unutrasnja konfiguracija "strucnjaka" ... Vucicu otpustaj brabonjce i majstore koji ne znaju nista

Gari

19.12.2016 17:05

@ brabonjak - Samo objavljuj, preko tvog prijatelja avijatičara, ekonomja i saob.inž. su suficaran kadar, toliko o stručnosti vas dvoje. Generalni direktor vodi sistem od deset hljada ljudi, stručne službe se brinu o bezbednosti, valjda tako treba da bude. Razmišljaj te ima vas dvoje. Krađe su dosta smanjene, ekonomska kriza čini svoje, brabonjci iz Bara...