Aleksandar Šapić
Foto: Alo/Foto: Alo!

 Šta očekujete od ove manifestacije i šta će ova manifestacija predstavljati za Grad Beograd i građane prestonice?


Reč je o manifestaciji od posebnog značaja za Grad Beograd, koja je uvedena na moju inicijativu. Verujem da će u narednim godinama njeno održavanje postati tradicija jer će biti prava parada radosti, optimizma, ponosa i sreće, veselja, zdrave i normalne emocije, odnosno svega onoga što porodica predstavlja.

Manifestacija je dobila ovaj naziv zato što mi se čini da u poslednje vreme polako počinjemo da zaboravljamo da je porodica osnov svakog društva, „nukleus” svega.

Želeli smo da organizujemo događaj koji će moći da posete sve generacije, organizovali smo brojne kulturne događaje. Čitav centar grada od Palate Albanija i Terazijske česme do Kalemegdana biće zatvoren dva dana, a na tom prostoru održavaće se radionice, biće postavljeni sportski tereni, luna-park, organizovani koncerti. Biće to pravi „urbani vašar” u centru Beograda.

Pozivamo sve građane da dođu, da se druže, da posvete pažnju jedni drugima. Nadam se da će i jednog dana, kada više ne budem gradonačelnik, oni koji dođu posle mene i budu vodili ovaj grad unapređivati ovu manifestaciju jer je to manifestacija svih nas koji živimo u Beogradu, bez obzira na sve različitosti.


Prošlo je godinu dana od kada ste izabrani za gradonačelnika Beograda.Koje su najvažnije promene u Beogradu za prethodnih godinu dana otkako ste na ovoj funkciji?


U prethodnih godinu dana urađeno je mnogo projekata koji su značajno izmenili sliku grada, a i započeto je mnogo onih koji će Beograd transformisati u budućnosti. Ni od jedne stavke koju sam najavio kada sam postao gradonačelnik i predstavljao program nisam odustao, niti ćemo odustati. Istrajni ljudi i ljudi koji veruju da rade stvari za dobrobit svog grada ne smeju da odustaju, iako nailaze na probleme.

Za ovih godinu dana ponašali smo se izuzetno odgovorno i ulazili smo u dugoročne projekte jer smatramo da moramo delovati strateški, a ne jednokratno i u zavisnosti od trenutne političke situacije. Mnogo toga je urađeno i mnogo toga se već vidi na ulicama grada. Nije lako, ali ne sme da se odustane.


Šta ste sebi postavili kao prioritet?


Fokus moje politike u prethodnih godinu dana, koliko sam na ovoj funkciji, kao i dok sam bio na čelu opštine Novi Beograd, jeste briga o ljudima. Sve što sprovodimo ima za cilj da Beograđanima olaška svakodnevni život, da porodicama rastereti budžet. Uspeli smo da obezbedimo da vrtići budu besplatni, da svi osnovci i srednjoškolci dobiju besplatne udžbenike, da srednjoškolcima i penzionerima prevoz bude potpuno besplatan, zaživelo je i besplatno korišćenje bazena. Obezbeđena su sredstva da i usluge socijalne zaštite budu besplatne, a podelili smo i svoj beogradskoj deci, kao i zaposlenima u vrtićima i školama vaučere pred Novu godinu. Još je važnije da će sve ovo postati praksa i u godinama koje dolaze. Sada dolazimo i do dve nove odluke.

Novac odvajamo za besplatan engleski jezik za predškolce, kao i za prečišćivače vazduha u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Taj uređaj ćemo mi održavati i servisirati. Bio je to dobar predlog i nikada nismo imali problem da prihvatimo dobre predloge od bilo koga iz opozicije.
Osim toga, uspostavili smo potpuno novi sistem javnog prevoza, raskinuli štetne ugovore. Izuzetno sam ponosan na svaku ulicu koju smo rekonstruisali, na svaki infrastrukturni projekat.

Uvodimo red u gradu, a istovremeno uspevamo da realizujemo velike projekte koji će suštinski promeniti sliku Beograda u narednom periodu. Očekujem da će u toku leta biti završena javna nabavka bezbednosnih stanica gde će boraviti Komunalna milicija, „Beogradski lični”, te da će najkasnije do proleća sve stanice i biti postavljene.

Mislim da je ovaj projekat od velike važnosti za Beograd i da će bezbednosna slika grada biti promenjena.
Sve što smo govorili i planirali je u interesu Beograđana i nećemo odustati ni od jedne stvari. Kada u nešto veruješ, na tom putu ne može ništa da te spreči.

Godinu dana nije dovoljan vremenski period da se vidi šta je sve urađeno i šta je u planu da se uradi, ali građani mogu biti sigurni da ćemo nastaviti da radimo maksimalno odgovorno i u njihovu korist.
 

Spomenuli ste javni prevoz.Koje su prednosti novog sistema javnog prevoza koji je nedavno uveden u Beogradu?


Pre svega, a mislim da je to i najvažnije, konačno je, posle 12 godina, novac od naplate karata javnog prevoza ponovo u rukama Beograđana. Imamo potpunu kontrolu nad tokom novca, on se više ne sliva na račune stranaca i privatnih firmi, a za sve što se tiče javnog prevoza u Beogradu odgovoran je Grad. Uhvatili smo se ukoštac s ozbiljnim problemom, otvorili teme koje niko do sada nije smeo, raskinuli ugovor koji je nanosio ogromnu štetu Beogradu, a uporedo uspeli da se izborimo sa brojnim pritiscima sa više adresa, koji su imali za cilj da se u Beogradu po ovom pitanju ništa ne promeni.

Za veoma kratko vreme implementirali smo novi sistem i obezbedili Beograđanima javni prevoz koji je daleko jednostavniji, efikasniji, kao i cene karata koje su višestruko umanjene u odnosu na prethodni period. Spomenuo sam malopre – prvi put prevoz za sve beogradske srednjoškolce i penzionere je potpuno besplatan.

Naši sugrađani stariji od 65 godina neće više morati da plaćaju i obnavljaju svoje godišnje karte, jer im je Grad obezbedio besplatnu doživotnu karticu za javni prevoz. Noćni prevoz je potpuno besplatan za sve Beograđane, a svih 13 povlašćenih kategorija koje su plaćale prevoz po povlašćenoj ceni u starom sistemu ostaju povlašćene i u novom sistemu „Beograd plus”. Dok je u starom sistemu raspon cene povlašćenih mesečnih karata bio od 1.100 dinara do 2.500 dinara, po novom cenovniku cena z a svih 13 kategorija koje su ostale iste, linearno je spuštena na 1.000 dinara.

Drago mi je što su Beograđani prepoznali sve ono što smo uspeli da uradimo i što je naplata karata sve veća, iako nismo posezali za represivnim merama.


Kada bi trebalo da proradi aplikacija za praćenje vozila gradskog prevoza?

Očekujemo da početkom jula počne sa radom aplikacija pomoću koje će građani moći i da prate vozila koja su im potrebna, kao i da kupuju karte. Osim toga, obezbedićemo i mogućnost da svi koji budu želeli da imaju kartu u papirnom obliku mogu da je kupe na velikom broju kioska u Beogradu. Mi danas nemamo GPS, jer nam iz Kentkarta nisu dali šifre za opremu koju je Grad platio.

Zamolio bih za malo strpljenja, naročito mlađe Beograđane, srednjoškolce i studente koji su dosta koristili aplikaciju putem koje su mogli da vide gde se nalaze autobusi. Cilj nam je da novi sistem učini naš javni prevoz zdravijim, normalnijim, ispravnijim, autentičnijim, te da u roku od nekoliko meseci, posle 12 godina, možemo da imamo punu informaciju o tome gde su manjkavosti, kakva je stvarna naplata, koliko novca stvarno prihodujemo, kao i gde se kreću autobusi.

Za dva meseca, kada budemo „zaokružili” čitav sistem, izaći ću pred građane i pokazati šta smo uradili za samo nekoliko meseci, a kako je bilo tokom prethodnih 12 godina.


Prošle godine je u stanice GSP-a stiglo 100 novih zglobnih autobusa na gas.Da li Grad ima u planu nabavku novih trolejbusa, tramvaja i autobusa kako bi se, na neki način, kompletirala zamena dotrajalih vozila novim?


Kako smo posle 12 godina uspeli da kontrolu novca i naplate karata u javnom prevozu vratimo u ruke Beograđana, to će nam, između ostalog, omogućiti da izdvojimo novac za kupovinu novih vozila i obnavljanje i unapređenje našeg voznog parka. Konačno sav novac leže na račune Grada Beograda, a ne na račune privatnih firmi, kao što je to bio slučaj do sada, pa nam se time već u toku leta otvara mogućnost za pregovore u vezi sa nabavkom novih vozila. Ideja nam je da kupimo 500 autobusa i po sto tramvaja i trolejbusa. Ako to uspemo, u roku od dve do tri godine praktično ćemo obnoviti celokupni vozni park, pa zbog svega toga molim građane za malo strpljenja.


Radovi na proširenju Bulevara Zorana Đinđića uveliko su u toku. Kada će biti završeni i na koji način će proširenje ove saobraćajnice rasteretiti gužve u Beogradu?


U produžetku Bulevara Zorana Đinđića dobićemo tri trake sa svake strane. Ideja nam je da nakon toga ili možda u isto vreme i sam bulevar proširimo sa još po jednom trakom, te da onda od raskrsnice Omladinskih brigada sa Bulevarom Zorana Đinđića dobijemo po tri trake sa svake strane koje se ulivaju u Bulevar Vladimira Popovića. Na taj način rasteretićemo saobraćaj kod Tržnog centra „Ušće”, gde se stvara najveći čep u špicevima, a time i čitav Novi Beograd.

Završetak radova na produžetku Bulevara Zorana Đinđića očekuje se na jesen, a već smo započeli projektovanje jedne privremene saobraćajnice čijim završetkom će građani, ukoliko žele, moći da pređu u stari deo grada, da produže pravo Bulevarom Zorana Đinđića, skrenu levo u Bulevar Vladimira Popovića i idu pravo do Bulevara Mihajla Pupina i do Železničkog mosta, i to najkasnije do proleća sledeće godine.

Radićemo na proširenju bulevara ne samo na Novom Beogradu već i u svim delovima grada. Ima dosta prostora gde možemo dodati jednu ili dve trake koje bi praktično postajale autonomni deo ulice za vozila javnog prevoza.


Dokle se stiglo sa projektom Novog savskog mosta i tunela koji će povezati Ekonomski fakultet i Bulevar despota Stefana? Kada možemo da očekujemo izmeštanje Starog savskog mosta?

Uklanjanje Savskog mosta je zaustavljeno na moju inicijativu, dok se ne završi projekat tunela. Prema prognozama stručnjaka, verujemo da ćemo već sledećeg proleća, eventualno narednog leta započeti realizaciju objedinjenog projekta izgradnje novog mosta i tunela. On bi kao objedinjeni projekat bio završen u isto vreme i na taj način ćemo suštinski promeniti saobraćajnu arhitekturu grada – objedinićemo saobraćajnice od Bulevara Zorana Đinđića i Mihajla Pupina na Novom Beogradu pa sve do Slanačkog puta.

Stručnjaci ističu da je to najveći saobraćajni projekat u našoj prestonici u zadnjih 50 godina, jer će se njegovom realizacijom smanjiti zagađenje u prestonici za oko 14 odsto, a saobraćajna gužva i do 12 procenata u centru grada.

Takođe, trenutno su u toku i radovi na proširenju cele Višnjičke ulice na Karaburmi. Ovu deonicu od Novog Beograda do Slanačkog puta slobodno možemo nazvati „Mali metro”, jer će se preko Novog savskog mosta, tunela i proširene Višnjičke ulice brže stizati nego budućom linijom metroa.

 Nedavno ste najavili da će se na Bežanijksoj kosi graditi veliki sportski kompleks. Ko će sve moći da ga koristi i šta će se sve nalaziti u okviru njega?

Ideja nam je da na parceli na Bežanijskoj kosi, koja je nedavno prešla u vlasništvo Grada Beograda, izgradimo velelepni sportski kompleks koji će biti otvoren za profesionalne sportiste, ali i sve građane i rekreativce. U toku je izrada idejnog projekta, a u okviru ovog budućeg kompleksa nalaziće se atletski stadion, fudbalski teren, kao i otvoreni i zatvoreni tereni za različite sportove.

U blizini se nalazi i Sportski centar „11. april” za koji se završava konačni projekat, na osnovu koga će ovaj centar sa tri zatvorena bazena, koliko ih sada ima, dobiti ukupno osam. Nadam se da ćemo za neke tri-četiri godine na tom mestu imati veliki sportski centar i da će to biti nešto što ja, koji sam kao sportista mnogo putovao, nisam video nigde na svetu. Mislim da Srbija i njeni sportisti to zaslužuju.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading