NOVI DETALJI ZAPLENE KOKAINA Policija imala dojavu! Krajnja destinacija bio Pariz! Evo odakle je droga krenula skrivena u SPECIJALNOM BUNKERU
Prema rečima našeg sagovornika, automobil je pre toga prošao i albanski i naš granični prelaz na Sukobinu kod Ulcinja.
"Imali smo dojavu i pazili smo da eventualno ne krene prema Bosni. Da je prošao Debeli brijeg, ušao bi u zonu Evropske unije i više ga niko ne bi zaustavio do Pariza, gde mu je bilo krajnje odredište“ – kazao je taj dobro obavešteni sagovornik našeg portala.
On veruje da je u pošiljci bilo više od osamnaest kilograma koji su trebali da završe u zapadnoj Evropi.
"Cena kilograma kokaina u Francuskoj je 120 hiljada evra, što znači da bi krajnja vrednost pošiljke bila oko 2,2 miliona evra. Ako je prema mojim saznanjima bilo 30 kilograma, onda je to više od četiri i po miliona evra u Francuskoj“, kazao je sagovornik Portala "RTCG".
Prema njegovim rečima, ovaj kokain je stigao iz Južne Amerike do Valone ili Drača.
"To je taj put koji se koristi poslije pooštravanja kontrola u Luci Bar. Osoba koja je uhvaćena bila je kurir nekog od poznatih albanskih klanova, mada nije isključneo da je delovao i samostalno“, kazao je taj dobro obavešteni sagovornik.
On je podsetio da je droga otkrivena u specijalnim bunkerima, odnosno šupljinama ispod sedišta vozača i suvozača, i to zahvaljujući spravi pod nazivom "buster“, pomoću koje se otkrivaju međuprostori, odnosno nivo prostora.
Sagovornik našeg portala kaže da šverceri koriste najmaštovitije načine da bi drogu sakrili i preneli preko graničnih prelaza.
Tako su jednom prilikom, u ranijem peridou, kako priča, policajci i graničari bili su iznenađeni kada su u putničkom automobilu koji je trebalo da uđe u našu državu pronašli drogu na vrlo neobičnom mestu - u akomulatoru.
Drogu krio u akumulatoru
Vozač "pežoa“ stranih tablica nije, naime, posle obavljene carine mogao ponovo da upali svoj auto. On se, priča, guranjem udaljio od carinskog punkta i policija je primetila da pokušava da zamijeni akumulator.
"Graničnoj policiji i carinicima to je bilo sumnjivo, pa su ponovo odlučili da pregledaju auto. Tada su u akumulatoru pronašli skriveni heroin. To je jedan od načina da se autom prenese droga preko graničnih prelaza. Isprazni se nekoliko ćelija akumulatora, osuši, i u njih umjesto destilovane vode stave kesice sa herionom ili kokainom“, rekao je za "RTCG", njihov kako kažu, dobro obavešteni izvor.
Prema njegovim rečima, droga se preko crnogorskih granica automobilom prenosi u čak devedeset odsto slučajeva, a načina da se skrije u automobilu je prilično mnogo i na mestima koja su jako neobična i teška za otkrivanje.
"Za te potrebe se neretko koriste renta kar vozila i kamioni firmi koje idu prema destinacijama gde treba da se preveze droga“, kaže ovaj izvor.
Objašnjava da se, osim u akumulatoru, droga vrlo često skriva i u hladnjaku, njegovim otvaranjem, varenjem i prepravljanjem.
"Narkotici se skrivaju i u sistemu za klimu, odnosno u šupljinama iza instrumental table. Prostor za ventilaciju je takođe često mesto na kojem se skladišti heroin i kokain, ali je to lako otkriti, jer se prilikom uključivanja lako uvtrđuje da ventilacija ne radi“, priča ovaj policijski izvor.
Postoje i druga mesta u automobilu koja su zgodna za skrivanje narkotika, kao što su fioka i prostor ispod tapacirunga na krovnom delu, a neretko se i prostor iza kontrolne table pretvara u mali magacin.
"Droga se u presovanim vrećicama skriva i u sedištima, ispod tapacirunga, u vratima i stranicama. Osim toga, vrlo zgodno mesto je i rezorvoar za gorivo, čijim se prepravljanjem smanjuje kapacitet za benzin i stvara bunker za drogu“, kaže naš izvor.
Šverceri neretko prepravljaju podove automobila preveći duplo dno, koje se još i oblaže aluminijumom da bi bilo nedostupno za skener i rendgen.
"Droga se skriva i u gumama koje se ispumpaju, napune narkoticima u vrećama i ponovo napumpaju. Za to se koristi i rezervna guma. Nerijetko švreceri narkotike skrivaju u branicima, čak i u štop svetlima i farovima. O prtljažniku i pravljenju boksova sa strane prtljažnika je suvišno i govoriti“, kaže naš izvor.
Kada su u pitanju velika vozila, odnosno šleperi i kamioni, droga se, prema njegovim rečima, osim u teretu, skriva u dvostrukoj ceradi, duplom dnu, kao i rezervnim gumama.
"Kada se radi o kabini kamiona, tu se droga skriva na svim onim mestima kao u malom autu“, objašnjava sagovornik Portala "RTCG".
Ističe da su crnogorski carinici sada bolje tehnički opremljeni, delom kroz realizaciju finansijskih instrumenata Evropske unije ili kroz donacije inostranih partnerskih službi, ali da je potrebna stručna ospsobljenost i stalno usavršavanje za rukovanje modernim pomagalima na graničnim prelazima, odnosno dobri kadrovi.
"EU ne želi hermetički zatvorene granice, već sigurne granične prelaze i slobodan protok ljudi i roba. Želi zaustavljanje i prekidanje švercerskih kanala, droge i cigareta pre svega, koji su odavno poznati na crnogorskim graničnim prelazima, a koji idu sa Kosova i iz Albanije prema Evrposkoj uniji“, kaže naš izvor.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)