litijum
Foto: Privatna arhiva/Printscreen

Ovaj potez je pravovremen iz još jednog razloga: sledeće godine će stroži zahtevi za „pravila porekla“ za preduzeća stupiti na snagu u okviru trgovinskog sporazuma nakon Bregzita. Oni će zahtevati da 45 odsto vrednosti električnih vozila kojima se trguje između Britanije i Evropske unije dolazi iz jednog od dva regiona kako bi se izbegle skupe tarife. Prošlog meseca, Stellantis, koji poseduje brendove kao što su Pežo i Fijat, upozorio je da su fabrike automobila u Velikoj Britaniji — i hiljade radnih mesta — u opasnosti ako vlada ne pregovara o uslovima trgovinskog sporazuma o Bregzitu.

Francuska kompanija koja se bavi proizvodnjom minerala kupuje britansku startap firmu koja bi mogla da proizvede dovoljno litijum karbonata za pogon 500.000 električnih vozila godišnje. Imeris, industrijski dobavljač iz Pariza, objavio je u četvrtak da je kupio 80% britanskog litijuma, male privatne kompanije koja je pronašla način da izvuče litijum iz zemlje u Kornvolu, na jugozapadu Engleske. Kompanije će formirati zajedničko preduzeće za razvoj rudnika za koji procenjuju da će na kraju proizvesti dovoljno litijuma za proizvodnju 20.000 tona litijum karbonata godišnje, koji bi mogao da se koristi u baterijama za pola miliona električnih automobila, rekao je Imeris u saopštenju.

Očekuje se da će ta stopa proizvodnje biti dostignuta „do kraja decenije, zadovoljavajući otprilike dve trećine procenjene britanske potražnje za baterijama do 2030. godine“, saopštila je kompanija. Ta godina je važna jer Britanija treba da zabrani prodaju novih benzinskih i dizel vozila 2030. godine, primoravajući proizvođače da pređu na električna vozila. Zabrana hibrida trebalo bi da počne od 2035.

Kombinacija novog postrojenja i postojećeg u Francuskoj „učinila bi Imeris najvećim integrisanim proizvođačem litijuma u ​​Evropi, koji bi predstavljao više od 20% najavljene evropske proizvodnje litijuma do 2030. godine“, saopštila je kompanija.


Novi rudnik bi takođe mogao pomoći da se ublaže strahovi o budućnosti proizvodnje automobila u Britaniji, pogoršani kolapsom domaćeg pokretača baterija Britishvolt. Stručnjaci iz industrije kažu da postoji hitna potreba da se privuče više proizvođača baterija u zemlju. Kada se novo postrojenje pokrene, verovatno će takođe pružiti veliki ekonomski podsticaj Kornvolu, primorskom engleskom okrugu koji je bio globalni rudarski centar do kasnog 19. veka.

Poslednjih godina, lokalni zvaničnici su se zalagali za oživljavanje starih rudarskih lokacija koje su se zatvorile pred globalnom konkurencijom. Područje je i dalje bogato prirodnim resursima, uključujući kalaj, koji je ključan za proizvodnju elektronike. Nalazište litijuma koje se tamo razvija trebalo bi da bude najveće u zemlji, kaže Imeris.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading