OVO SU NAJČEŠĆE PREVARE KOD KUPOVINE POLOVNIH AUTOMOBILA Evo 5 načina da ih izbegnete, posebno obratite pažnju na njih
Prevare preovlađuju na tržištu polovnih automobila, i zbog toga su stručnjaci iz kompanije za podatke o automobilima carVertical dali savete o tome kako da prepoznate uobičajene obrasce prevare i na koji način da se zaštitite od gubitka novca.
Plaćanje unapred
Prodavci prevaranti objavljuju reklame za automobile koji izgledaju kao da su po povoljnoj ceni. Zatim ubede potencijalnog kupca da se automobil nalazi na udaljenoj lokaciji i traže da im se novac prenese unapred pre dostavljanja automobila. Često se prave da su drugi zainteresovani kupci kako bi stvorili osećaj urgentnosti. Kada se novac prenese, oni ga podignu, uklone oglas i nestaju bez traga.
Lažne veb-stranice prodavaca automobila
Prevaranti kreiraju lažne veb-stranice prodavaca automobila na kojima prikazuju veoma primamljive ponude. Ove veb-stranice često veoma liče na dobro poznate mreže zastupnika ili marke i koriste gotovo identične veb-linkove. Kada kupci pronađu ove ponude i kontaktiraju takozvanog prodavca, često se od njih traži da unapred plate – i izgube svoj novac. Kupci treba uvek pažljivo da provere svaku veb-stranicu na kojoj daju svoj novac i ako ponuda deluje kao da je previše dobra da bi bila istinita, onda je to verovatno tako.
Maskiranje činjenice da je automobil uvezen
Ponekad prodavci izbegavaju da spomenu činjenicu o stranom poreklu automobila. Čak i kada je automobil uvezen pre 5 ili 8 godina, to je i dalje značajna informacija koja može biti ključna u donošenju odluka. Relativno je jednostavno i jeftino uvesti automobil i stoga se mnogi automobili kupe u jednoj zemlji, a završe u drugoj. Međutim, tokom prekograničnih transakcija, kilometražom se može manipulisati i neka oštećenja se mogu prikriti.
Fejsbuk tržište
Oglasi lažnih auto delova za prodaju je veoma popularno na Fejsbuk tržištu, a često uključuje nekog ko reklamira komplet točkova ili retkih delova karoserije za popularni automobil kako bi se stvorila iluzija dobre cene. Pitaće kupca da im prenese novac, a zatim će nestati. Nažalost, Facebook tržište ima slabu kontrolu kvaliteta i nepostojeću korisničku podršku tako da kupci treba da budu veoma oprezni i da razmene novac tek nakon što lično pregledaju robu.
Prevara sa vraćanjem kilometraže
Prevaranti šteluju merače kilometara jer žele da povećaju vrednost automobila koji veštački prodaju. Starije automobile je moguće štelovati mehanički ili pomoću dijagnostičkih uređaja koji se povezuju sa novim vozilima. Prevara sa vraćanjem kilometraže čini da izgleda kao da je automobil vožen manje kilometara nego što je to u stvarnosti – što dovodi vozača u opasnost da kupi automobil sa mehaničkim problemima i koji vredi daleko manje nego što je plaćen.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)