TELEFON NEĆE DA SE PUNI? Isprobajte ovih 7 trikova i nećete morati u servis
Međutim, pametni telefoni su složeni uređaji i može se desiti da se jednog dana suočite s problemom da vaš telefon odbija da se puni, ostavljajući vas u nedoumici.
Srećom, kada se to dogodi, ne morate odmah potrčati u servis jer postoji jednostavno rešenje koje možete pronaći u udobnosti svog doma. Zato smo pripremili 7 koraka koje možete isprobati pre nego što razmotrite odlazak u servis, piše mondo.rs
1. RESTARTUJTE UREĐAJ
Restartovanje uređaja ima mogućnost da "ubije" sve pozadinske procese, što može biti korisno čak i u situacijama kada se suočavate s problemom punjenja mobilnog telefona.
Ovaj proces takođe osvežava osnovne komponente uređaja, što može pomoći ako se neka od njih "zbuni" tokom obavljanja zadatka.
Ako niste sigurni kako da restartujete svoj uređaj, jednostavno držite dugme za paljenje i gašenje dok se ne pojave opcije na ekranu. Zatim odaberite "Restart" ili "Ponovno pokreni" ako je jezik na vašem telefonu podešen na srpski.
2. POKRENITE BEZBEDNI REŽIM
Kao drugi korak, ako vaš telefon i dalje ne prima punjenje nakon restartovanja, pokušajte da ga pokrenete u bezbednom režimu (Safe Mode).
Ovaj režim je suštinski okruženje koje ograničava rad telefona samo na aplikacije koje su bile prisutne pri prvom pokretanju uređaja. To znači da sve naknadno instalirane aplikacije neće biti aktivne u bezbednom režimu.
Ako je moguće napuniti telefon u bezbednom režimu, to ukazuje da je neka od kasnije instaliranih aplikacija možda uzrok problema. Nakon potvrde ovog problema, potrebno je restartovati uređaj kako biste se vratili u normalan režim, a zatim ukloniti nedavno instaliranu aplikaciju.
Ako telefon i dalje odbija da se puni, možda će biti potrebno vratiti ga na fabrička podešavanja.
Pokretanje u bezbednom režimu nije isto za sve uređaje.
Na nekim uređajima, morate držati dugme za paljenje i gašenje dok se ne prikažu opcije, a zatim pritisnuti opciju za gašenje nekoliko sekundi, nakon čega će telefon obavestiti da će ući u bezbedan režim.
Na drugim telefonima, morate isključiti uređaj, zatim ga ponovo uključiti držeći dugme za paljenje i gašenje i dugme za pojačavanje zvuka istovremeno.
3. PROVERITE DA NIJE U PITANJU SOFTVERSKA GREŠKA
Ukoliko primetite znak upored ikonice baterije koji ukazuje da se telefon puni, ali procenti se ne povećavaju ili se smanjuju suprotno od očekivanog, moguće je da je reč o softverskoj grešci.
Instaliranje aplikacije po imenu Ampere omogućiće vam da jednostavno proverite da li struja dolazi do vašeg telefona.
Ampere je korisna aplikacija koja omogućava praćenje brzine punjenja ili pražnjenja baterije u realnom vremenu, a takođe nudi i druge funkcije kao što je provera zdravlja baterije.
Kada instalirate Ampere, povežite telefon s izvorom napajanja, pokrenite aplikaciju i proverite da li se u njoj prikazuje informacija da se telefon puni.
Ako se prikazuje da se puni, ali ikonica za punjenje nije vidljiva, to ukazuje na uobičajenu softversku grešku koja će verovatno biti rešena u nekom od budućih ažuriranja operativnog sistema.
Takođe, softverska greška može biti prisutna ako se ikona punjenja prikazuje, ali telefon se zapravo ne puni. U tom slučaju, možete pokušati vratiti telefon na fabrička podešavanja.
Ako ne želite da instalirate aplikaciju, drugi način da testirate problem je da isključite telefon, a zatim priključite kabl za punjenje. Ako se telefon puni, to će biti vidljivo na ekranu.
4.OČISTITE USB PORT
Kada ste već proverili da restartovanje uređaja, aplikacije ili softver nisu izazvali problem, sledeći korak je provera USB porta.
Budući da telefoni često borave u našim džepovima, nije neuobičajeno da se u otvoru na dnu uređaja nakupi prljavština koja može ometati dobar kontakt s punjačem.
Da biste proverili USB port, okrenite donju stranu svog uređaja prema jakom svetlu i pažljivo pogledajte unutrašnjost. Ako primetite nakupljanje prljavštine, potrebno je da je očistite. Možete koristiti neki tanak predmet koji može prodreti unutra, ali budite oprezni da ne oštetite kontakte.
5. PROMENITE UTIČNICU
Ako niste sigurni da je problem u samom telefonu, možda su uzrok eksterni faktori. Na primer, moguće je da utičnica u koju ste priključili punjač jednostavno nema struju.
Pokušajte sa drugom utičnicom, idealno na drugom kraju svog doma, u slučaju da je možda došlo do ispadanja osigurača.
6. PROMENITE PUNJAČ
Ako primetite da vaš telefon i dalje odbija da se puni čak i kada koristite druga mesta za punjenje, moguće je da je problem u vašem punjaču. Punjači sadrže složenu elektroniku i podložni su kvarovima, pa je moguće da ćete rešiti problem jednostavno zamjenom punjača.
Ako nemate drugi punjač ili nemate koga da pozajmite, ne zaboravite da telefon možete puniti i putem računara. Utaknite drugi kraj kabla u USB port računara i proverite da li se bilo šta događa.
7. PROMENITE KABL
Kada ste već isprobali sve druge mogućnosti, poslednja opcija koja vam preostaje jeste da probate sa drugim kablom. Često zanemarujemo kablove, pa nije neuobičajeno da se zaprljaju, prelome ili oštete. Neispravni kablovi ne samo što otežavaju punjenje telefona, već mogu biti i opasni po pitanju strujnog udara ili čak izazvati požar.
Ako zamena kabla reši problem i telefon se uspešno puni, možete nastaviti kao da se ništa nije desilo.
Međutim, ako ni zamena kabla nije pomogla i telefon i dalje neće da se puni, vreme je da razmotrite posetu servisu ili razmatranje zamene uređaja.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)