Besplatan prevoz u Beogradu, nije novost za Srbiju! Evo gde se narod već uveliko "džaba" vozi
Besplatan za sve građane prvi je 2015. godine uveo Knjaževac, nekoliko godina kasnije Jagodina, odnedavno Žagubica i Vrnjačka Banja. Za većinu gradova besplatan prevoz za sve je prevelika stavka u budžetu. Građani Knjaževca uslugu besplatnog prevoza koriste bezmalo 10 godina, na površini od 1200 kvadratnih kilometara ova opština ima 76 sela.
- Čovek može da se preveze i kod lekara, plati račune jedno drugo, i svoje obaveze, jer sela su ugasla ljudi nema, taksi su skupi - kaže putnica, dok drugi putnik zadovoljno dodaje: "Prvo ne plaća se, drugo na vreme ide i vraća nas isto.
Predsednik opštine Knjaževac Milan Đokić podseća da je ideja za besplatan prevoz potekla od samih građana.
- Mi smo na ideju da uvedemo besplatan javni prevoz došli tako što smo anketirali javno mnjenje ispitivali šta su to stvari koje ih najviše iritiraju i šta je to što im najviše nedostaje. U to vreme 2015. godine kada je bilo mnogo više nezaposlenih u Knjaževcu kada su i plate bile niže glavni problem koji su sami građani akcentovali je bio upravo nedostatak javnog prevoza - ističe Milan Đokić, predsednik Opštine Knjaževac.
Sluha za potrebe građana ima i drugim lokalnim samoupravama, ali nema dovoljno para, pa se uglavnom odlučuju za subvencije za penzionere, đake i pojedine socijalne kategorije. Subotica za te stavke izdvaja 100 miliona godišnje, uz subvencije prevozniku iznos je mnogo veći.
Radoslav Vukelić, iz Sekretarijat za komunalnu delatnost, iz Subotice naglašava da tekuće subvencije koje grad izdvaja javnom preduzeću Suboticatrans za gradski i prigradski prevoz, tačnije putnike, koje koriste ovu komunalnu uslugu iznosi oko 378 miliona na godišnjem nivou koje su budžetom planirane u 2024. godini gde se subvencioniše cena karte u odnosu na realnu tržišnu koja bi trebala biti.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)