memorandum
Foto: Alo/Foto: Ministarstvo finansija

Ovo je korak ka početku izgradnje tunela koji će poboljšati i rasteretiti saobraćaj iz centralnog gradskog područja na pravcu Novi Beograd – Savski Amfiteatar – Ada Huja.

Siniša Mali istakao je da je ovo velika stvar za Grad Beograd koji dobija još jedan važan kapitalni projekat.

“Projektom, koji ćemo u narednih nekoliko godina završiti, umnogome ćemo smanjiti saobraćajne gužve u Beogradu, zagađenje i vreme putovanja. Veliki kapitalni projekti pokazuju koliko je ispravna naša ekonomska politika i koliko se trudimo da nijedan važan projekat ne zaustavimao”, rekao je Mali nakon potpisivanja.

On se osvrnuo na aktuelne kapitalne projekte koji su motor razvoja Srbije, podsećanjem da je pre par dana predsednik Srbije Aleksandar Vučić otvorio obilaznicu oko Beograda, deonicu do Bubanj potoka, što je, kako je rekao, još jedno ispunjeno obećanje.

Mali je podsetio i da je nedavno otvoren deo auto-puta od Novog Beograda ka Surčinu, te da se gradi i Beogradski metro.

“To će biti ostvarenje višedecenijskog sna građana Beograda i Srbije, 2028. godine očekujem da ćemo otvoriti prvu liniju metroa. Druga sledi već 2030. godine. Grade se i rade mnogi infrastrukturni projekti - pre par dana obišli smo pripremne radove na izgradnji novog Nacionalnog stadiona u Surčinu, na prostoru gde će biti Ekspo i novi sajam. To su sve stvari koje pokreću Beograd napred”, poručio je Mali.

On je istakao da je Beograd lokomitiva razvoja Srbije, ali i da je važno da se ne zaustavi nijedan razvojni, kapitalni projekat po celoj zemlji. 

To je nešto, kako je rekao, po čemu se Srbija danas razlikuje od velikog broja drugih zemalja, od kojih su neke, kako je istakao, uveliko u recesiji ili su zaustavile projekte. 

“Srbija to nije radila. Imamo osam auto-puteva i brzih saobraćajnica koje radimo po celoj zemlji, otvaraju se nove fabrike, nova radna mesta i to je način na koji se borimo i za bolji kvalitet života građana i za njihov bolji životni standard”, rekao je Mali.

On je podsetio da za dva meseca sledi povećanje plata u javnom sektoru od 5,5 odsto za medicinske sestre i tehničare, za zaposlene u prosveti, za negovateljice u ustanovama socijalne zaštite. Potom, za njih, kao i za ostale zaposlene u javnom sektoru, od 1. januara sledi povećanje od najmanje 10 odsto. Tu je, kako je istakao, i povećanje penzija od 5,5 odsto od 1. oktobra, a potom i januarsko od najmanje 14,5 odsto. 

“Povećavamo plate kako bismo se borili za životni standard i kako bi razlika između primanja i inflacije bila pozitivna. I kada pogledate visinu prosečne inflacije i rast primanja građana, imate priliku da se u to i uverite”, rekao je Mali.

On je istakao i da je uprkos svim investicijama, kontinuiranom povećanju plata i penzija, Srbija sačuvala makroekonomsku stabilnost, sa udelom javnog duga u BDP-u od 51,4 odsto, i sa više od 560 milijardi dinara na računu u gotovini.

“To je novac da reagujemo i pomognemo, da sve obaveze isplatimo na vreme, a ono što treba da obraduje građane je da smo za prvih šest meseci planirali manjak u kasi od 95 milijardi dinara, a imali smo plus od 14,5 milijardi. To dovoljno govori o stabilnosti javnih finansija. Svaki slobodan novac, sve što uštedimo ulažemo ili u kapitalne investicije ili u podizanje životnog standarda građana”, zaključio je Mali. 

Gradonačelnik Aleksandar Šapić izjavio je da je planirana izgradnja tunela značajan saobraćajni projekat za Beograd jer će saobraćajno rasteriti centar grada. 

„Izgradnjom mosta i tunela spajamo ta dva saobraćajno najdalja dela grada i zato smo ovaj projekat simbolično nazvali „mali metro“ jer će se praktično sa Novog Beograda do Slanačkog puta, kad izađete u Despota Stefana i uključite se u Višnjičku ulicu, koju sada proširujemo, stići za nekoliko minuta bez ikakvog zaustavljanja. To će biti jedan od projekata koji će najviše promeniti saobraćajnu gustinu u centru. Naši kineski partneri mogu već sada da uđu u projektovanje i nadamo se da ćemo u toku sledeće kalendarske godine da otvorimo radove na četiri, ako ne i na šest lokacija“, rekao je Šapić. 

Naglasio je i značaj ekološke komponente, jer će se, prema nekim procenama, zagađenje vazduha u delu gde prolazi ova saobraćajnica smanjiti od 12 do 13 procenata. 

Šapić je naveo i da ideju o tunelu oživeo Siniša Mali dok je bio gradonačelnik Beograda.

Prema njegovim rečima, kada se ovaj projekat nadoveže na obilaznicu oko Beograda i metro, imaćemo situaciju koja će suštinski promeniti saobraćaj u centru grada, te da su, kada se sve to ima u vidu, svi svesni važnosti ovog projekta. 

Ambasadorka Narodne Republike Кine u Srbiji Čen Bo čestitala je na potpisivanju Memoranduma navodeći da je izgradnja tunela od velikog značaja za poboljšanje saobraćaja u Beogradu.

„Nedavno je Srbija izabrana za domaćina Ekspo 2027. godine što će biti velika prilika za razvoj Beograda i Srbije. Za pripremu te međunarodne specijalizovane izložbe Beograd će sigurno ojačati infrastrukturu što će otvoriti nove mogućnosti za našu saradnju“, rekla je Čen Bo, i navela neke projekte koji se realizuju sa kineskim partnerima poput metroa i deonica obilaznice oko Beograda.

Ona je istakla i da su kineske kompanije stekle puno iskustva u infrastrukturnim radovima u velikim gradovima i spremne su da podele iskustvo sa srpskim partnerima.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading