KAKO POSTATI VOJNI PILOT AKO NISTE UPISALI VOJNU AKADEMIJU U SRBIJI? Alo! u Batajnici saznaje sve detalje kursa koji traje samo 6 meseci
Alo! je obišao vojni aerodrom u Batajnici nazvan po pukovniku-pilotu Milenku Pavloviću, jednom od najslavnijih pilota lovaca u nekadašnjoj Jugoslaviji i Srbiji.
Na ovom najvećem vojnom aerodomu u Srbiji osim ratnog vazduhoplovstva smešten je i centar za obuku vojnih pilota.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Ukoliko niste uspeli da upišete Vojnu akademiju, to ne znači da ne možete postati vojni pilot.
Ministarstvo odbrane je na osnovu realnih potreba i ove godine raspisalo konkurs za vojne pilote namenjen mladim ljudima, s akademskim i fakultetskim obrazovanjem.
U ekskluzivnom intervjuu za Alo! zamenik komandanta 252. školsko trenažne avijacijske eskadrile potpukovnik Miodrag Krstić govori o detaljima konkursa i selekcije kandidata koji su došli sa civilnog fakulteta.
- Što se tiče kursa za vojno stručno osposobljavanje rezervnih oficira roda avijacije (VSORO) u toku je konkurs za prijem kandidata za treću klasu VSORO koji traje do kraja jula meseca. Pozivam sve mlade ljude da se odvaže i naprave korak i prijave se – istakao je potpukovnik Krstić i dodao da je ovo idealna prilika za mlade ljude koji nisu uspeli da se upišu posle srednje škole na Vojnu akademiju, da jednog dana postanu piloti ili aviona ili helikotera i na taj način ostvare svoj životni san.
Što se tiče fakulteta, nije bitno koji je konkretno kandidat završio, ali uslov je da je tokom školovanja sakupio najmanje 240 bodova.
Krstić za Alo! govori da obuka sadrži tehničku učionicu, koja se pre svega bazira na karakeristikama samog aviona, uređaja i sistema. Zatim se izučava primenjena teorija, a onda i praktični deo.
- Oni se uče kako da eksploatišu taj avion, kako će da ga koriste. Od pregleda aviona pre leta, do ulaska u avion. A zatim redovni postupci, uključenje svih instrumenata... Kako se poleće kako se vozi kako se rade zaokreti... Posle primenjene teorije na red dolazi praktični deo – rekao je potpukovnik.
Na praktičnom delu sve što su polaznici kursa naučili u tehničkoj učionici i primenjenoj teoriji sada primenjuju u praksi uz pomoć nastavnika u avionu.
- Imaju 10 sati leta i na osnovu tih 10 sati leta donosi se odluka kako su se kandidati pokazali, da li mogu da postanu piloti aviona, helikoptera ili bespilotnih letelica – rekao je naš sagovornik.
Kandidati koji prođu početnu selekciju upućuju se prvo na Vojnu akademiju. Za slušaoce VSORO kurs traje 6 meseci i u tih 6 meseci imaju opštu vojnu obuku, stručnu specijalističku, kao i letenje.
Nakon 6 meseci uspešno završenog kursa polaznik dobija čin oficir potporučnika, što još uvek nije zvanje pilota, rekao je naš sagovornik i dodao: „Da bi postao pilot mora da završi dodatnu obuku na avionu Lasta i onda se stiče zvanje potporučnik pilot“.
Na pitanje kako se određuje da li će polaznik kursa nakon uspešne obuke biti usmeren na avion ili helikopter, potpukovnik Krstić ističe da se pre svega slušaju preferencije. A ako žele svi na avione, onda se bolji kandidati šalju na avione, ali ističe se da su to jako male razlike među kandidatima i da svi koji do ovog nivoa prođu su odlični.
Inače, prvi osnovi uslov za prijem kandidata je zdravstveni kriterijum, a tu određuju i najmanje finese, potvrdilo je više sagovornika za Alo!. Ovaj zdravstveni uslov najviše utiče na sam izbor kandidata, ali i glavni je preduslov svake naredne selekcije.
Potpukovnik Krstić u razgovoru za Alo! istakao je i važnu ulogu operatera bespilotnih letelica.
- Posao operatera bespilotnih letelica jednako je odgovoran kao i posao pilota aviona ili helikoptera...– on ističe da je to iz razloga jer operater mora da upravlja tom letelicom jednako stručno kao i pilot.
Jelena Stević iz Kragujevca, kandidat za drugu klasu VSORO, završila je biološki fakultet i master studije u roku. Jelena za Alo! govori koji deo selekcije kandidata i obuke joj je bio najizazovniji i otkriva svoju motivaciju za prijavljivanje na konkurs za vojne pilote. Ona je za Alo! posebno istakla nezaboravno iskustvo koje je imala tokom vežbe skakanja padobranom.
- Od radnog detinjstva postojala je želja da postanem pilot. Prošle godine nakon što sam završila master studije izašao je konkurs VSORO. Bez obzira na prethodnih 5 godina studiranja, ne osećam da su „bačene uzalud“, već da su bile preduslov za ovo što sledi – rekla je naša sagovornica.
Na pitanje šta joj je ostavilo najsnažniji utisak do sada, Jelena ističe padobransku obuku koja sledi neposredno nakon zdravstvenog pregleda.
- Najlepše iskustvo mi je bilo na padobranskoj obuci u Nišu. Nakon dvonedeljne pripreme imali smo dva skoka iz helikoptera sa visine od 800 metara – rekla je Jelena.
Potporučnik Milan Šarić otkriva za Alo! svoje iskustvo tokom obuke.
- Od detinjstva je postojala ljubav prema ovom pozivu. Nažalost nisam uspeo da konkurišem i upišem vojnu akademiju. Kada je Ministarstvo odbrane objavilo ovaj konkurs, ja sam se odmah prijavio i shvatio sam da ću da uspem, da budem sada na ovom mestu. Kurs traje 6 meseci, ali tu nije kraj. Nakon toga obuka se nastavlja na avionu V54 – ističe naš sagovornik i zatim ukratko opisuje kako izgleda cela obuka:
- Prvih tri meseca smo na vojnoj akademiji gde prolazimo opštu vojnu obuku i imamo usko specijalističke predmete vezano za vazduhoplovstvo, nakon toga dolazimo na aerodrom Batajnica gde radimo tehničku učionicu i sa pilotima imamo obuku. Nakon toga kreće obuka koja se sastoji od 6 razdela. Nakon tih 6 razdela koje se sadrže u nekih 100 sati dobijamo zvanje vojnog pilota i zatim prelazimo na mlaznu avijaciju.
Iskustva našeg sagovornika tokom obuke i njegov savet za buduće kandidate možete pogledati u video snimku koji se nalazi ranije u tekstu.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)