Aleksandar Šapić
Foto: Alo/Grad Beograd

On je, gostujući na TV Prva, istakao da očekuje da prvih 1.000 tabli bude postavljeno do kraja novembra na najfrekventnijim stajalištima gradskog prevoza. 

– To su stajališta na kojima postoje nadstrešnice. Na stajalištima koja ne budu imala tablu postojaće mogućnost korišćenja USSD koda, odnosno mogućnost da putnici nakon slanja koda dobiju informaciju o linijama koje ih zanimaju. Takođe, informacije o linijama i vozilima, kao i vremenu dolaska vozila, mogu se dobiti putem sms poruke 11-0-11. Slanje USSD koda košta oko tri dinara, a sms poruka 10 dinara – rekao je gradonačelnik. 

Prema njegovim rečima Grad ne određuje cene za USSD ili sms poruke već mobilni operateri. 

– Suština je da na stajalištima na kojima ne postoji informaciona tabla, građani na ova dva načina mogu da saznaju sve što ih zanima u vezi dolaska vozila gradskog prevoza. Malo gradova u Evropi i svetu ima ovakav sistem obaveštavanja, a osim kvaliteta usluge vodili smo računa i o dizajnu kako bi se table dobro uklopile sa izgledom stajališta – rekao je gradonačelnik Aleksandar Šapić

On je naglasio da je nova aplikacija za gradski prevoz preciznija, a do eventualnih grešaka dolazi najviše zato što se mnogo više koristi u odnosu na prethodne. 

– Nova aplikacija je „skinuta“ oko 500.000 puta za smartfon uređaje i oko 100.000 puta za „ajfone“. Kada se te brojke uporede sa brojem žalbi, u pitanju je zaista zanemarljiv broj. Aplikacija je unapređena što se najviše ogleda u mogućnosti kupovine karata, što sa prethodnom nije bio slučaj.

Takođe, preko aplikacije se može poslati sms poruka, što je takođe novina. Bilo je i slučajeva napada na aplikaciju, odnosno softverski sistem koji je pokreće, ali smo stalnim povećavanjem kapaciteta uspeli da očuvamo njeno funkcionisanje. Aplikacija daje netačnu informaciju samo u slučaju „bagovanja“, što se dešava ponekad gotovo svim uređajima, kao i u slučaju da dođe do prekida u emitovanju „gps“ signala. U svim drugim slučajevima aplikacija radi besprekorno. Konstantno unapređujemo aplikaciju i to ćemo nastaviti da radimo kako bi Beograđani mogli nesmetano da je koriste – dodao je Šapić. 

On je istakao  da je nemoguće sve ostvariti odjednom jer, kako je rekao, krenuli smo da oporavljamo sistem koji je urušavan više od trideset godina, a poslednjih četrnaest je bio u rukama privatnih lica.  

– Do sada se niko nije bavio time, ja sam prvi koji se usudio jer sam bio spreman da uđem duboko u sve probleme što do sada nije ni jedan gradonačelnik. Sada smo izašli na zelenu granu i mislim da to Beograđani vide. Najvažnije je da smo im smanjili cenu karata i time krenuli da vraćamo poverenje. Zato sam optimista kada je reč o javnom gradskom prevozu, a sve je to dok ne dočekamo metro i dok ovaj vid prevoza ne postane sekundarni – zaključio je prvi čovek prestonice.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading