kineski predsednik
Foto: EPA/EFE/SERGEI KARPUHIN

- Kina apeluje na EU da odmah ispravi svoje loše poteze, primeni važne konsenzuse postignute tokom nedavnog trilateralnog sastanka Kina-Francuska-EU i rešava ekonomske i trgovinske nesuglasice kroz dijalog - naveo je portparol ministarstva trgovine.

On je rekao da će Kina preduzeti sve neophodne mere da odbrani legitimna prava i interese kineskih preduzeća.

Portparol kineskog ministarstva istakao je da je EU tim potezom ignorisala ponovljene oštre primedbe Kine, kao i apele vlada i industrije u državama članicama Unije, prenela je Sinhua.

Portparol je naveo da Kina duboko zabrinuta zbog ovakvog razvoja događaja.

- Nalazi evropske strane nemaju ni činjeničnu, niti pravnu osnovu. Evropska komisija je ignorisala činjenicu da prednosti kineske industrije EV potiču iz otvorenosti i konkurentnosti. Evropska komisija je takođe zanemarila pravila STO i propustila da prizna punu saradnju relevantnih kineskih preduzeća tokom istrage - ističe portparol.

Prema njegovim rečima, EK je, proizvoljno kreirajući i preuveličavajući kineska izdvajanja za subvencije, kao i zloupotrebljavajući "dostupne činjenice", presudila da je Kina ponudila subvencije na preterano visokim nivoima.

- Takva akcija je očigledan protekcionizam koji će stvoriti i eskalirati trgovinska trvenja - naveo je portparol, ocenjujući da taj potez ne samo da podriva legitimna prava i interese kineske industrije EV, već i narušava globalne automobilske industrijske i lance snabdevanja, uključujući i one u EU.

Portparol je ukazao da se na taj način narušavaju dogovori koje su postigli lideri Kine i zemalja EU o jačanju saradnje.

- To loše utiče na interese potrošača u EU i na kraju će podriti ukupan napredak zelene tranzicije EU i globalne saradnje u oblasti borbe protiv klimatskih promena - ukazuje portparol.

EK je obavestila u sredu kineske proizvođače električnih vozila o uvođenju dodatnih carina na njihove proizvode koje će stupiti na snagu početkom sledećeg meseca.

Kako se navodi u saopštenju, na automobile firme Bi-Vaj-Di će se ubuduće odnositi carina od 17,4 odsto, kompanija Gili će plaćati 20 odsto, a Es-Ej-Aj-Si 38,1 odsto.

Ostali kineski proizvođači automobila će plaćati carine od 21 odsto, dok kompanije koje nisu sarađivale u istrazi EU o subvencijama očekuje carina od 38,1 odsto.

Do sada su carine na uvoz kineskih električnih automobila iznosile 10 odsto.
Kina bi mogla da uzvrati EU merama u oblasti poljoprivrede, avijacije i automobilske industrije, a Peking je već pokrenuo istragu o nekim vrstama evropskih alkoholnih pića.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading