KAD POVEDU KUMOVE, MAJSTORE, ZNAM DA ĆE NAJGORE "KLJUSE" DA ODE Evo koliko je uvezenih auta s vraćenom kilometražom
Sve je više auto-placeva koji prodaju polovne automobile, uvezene najčešće iz Nemačke ili Austrije. Ovakva kupovina nosi veliki rizik zbog manipulisane kilomtraže, pokazalo je nedavno istraživanje automobilske kompanije "carVertikal” sprovedeno u 14 evropskih zemalja.
Od svih uvezenih automobila u Srbiji, 10,3 odsto ima vraćenu kilometražu, što je veće od procenata automobila s vraćenom kilometražom koji se prodaju lokalno (8,5 odsto). To znači da takvi automobili vrede manje od tražene cene.
"Ja za 14 godina nisam prodao ni jedan sa pravom. Ljudi uopšte nisu ni svesni koliko te rage imaju km. Pa Stilo-i koje sam do skoro valjao su imali svi po 450-550.000. Neke C4 uvezao sa po 700.000 km jos neki magarci što su kupili kažu super crveni vozila verivatno žena, a oni bili trgovačkih putnika. B klasa 2005 boja slonovace imala 990.000. To je katastrofa sta narod kupuje. A misle da se razumeju, pa još kad povedu kumove, drugove, priučene majstore... Kad vidim "konzilijum" ja znam da će najgore kljuse da ode".
Srbija se nalazi na 16. mestu od 23 zemlje na CarVertical indeksu transparentnosti tržišta, pored zemalja poput Hrvatske, Poljske i Bugarske.
Prema ovom indeksu 1 od 10.3 automobila u Srbiji ima vraćenu kilometražu. Prosečna vrednost vraćanja je 54.603 km.
Na ovaj način, kupac može preplatiti vozilo i, na osnovu lažnih očitavanja, može imati problema sa planiranjem njegovog održavanja.
Oko 75% vozila u Srbiji se uvozi iz inostranstva. Kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili značajan deo njegove kilometraže.
Čak 31,5% polovnih vozila proverenih na carVerticalu u Srbiji je oštećeno, što sugeriše da možda nisu bezbedna za vožnju i da imaju skrivene nedostatke.
Zemlje zapadne Evrope su transparentnije
Prema istraživanju koje je sproveo CarVertical, tržište polovnih vozila u zapadnoj Evropi je transparentnije nego u istočnoj Evropi.
Takođe ne bi trebalo da bude iznenađenje da se većina vozila na istoku uvozi iz zemalja poput Nemačke, Francuske ili Italije.
Velika Britanija je najtransparentnija zemlja od 23 rangirana na Indeksu tržišne transparentnosti. Međutim, to ne znači da je britansko tržište polovnih vozila oslobođeno problema.
Od svih automobila koje je carVertical proverio u Velikoj Britaniji, 14,5% je imalo vraćenu kilometražu, a 21% je bilo oštećeno u nekom trenutku, što sugeriše da kupci ne bi trebalo slepo da veruju prodavcima.
Međutim, Velika Britanija ima najmanji procenat uvezenih automobila – 10,7%.
Nemačka je rangirana na 2. mestu sa 12,6% kompromitovanih merača kilometraže i 21,3% oštećenih vozila. Dok je Nemačka najveći proizvođač automobila u Evropi, 26,8% polovnih vozila u zemlji uvozi se iz inostranstva.
Italija ima najmanji procenat oštećenih automobila na Indeksu – 16,6%. Procenat kompromitovanih automobila je takođe relativno nizak – 11%, a samo 32,1% vozila u zemlji se uvozi.
"Sve ove zemlje su ključni igrači u automobilskoj industriji. Nemačka, Italija i Francuska proizvode mnoga vozila i izvozom hrane ostatak regiona polovnih automobila", kaže Matas Buzelis, šef komunikacija platforme carVertical.
Kazne za prevaru u vezi sa kilometražom u Francuskoj su i do 10 puta veće nego u nekim istočnim zemljama, što rezultira malim brojem automobila sa taktom – 9,6%.
Međutim, 28,5% automobila na putevima u zemlji je oštećeno, što je značajna brojka. Zemlja uvozi 54% svojih polovnih vozila, što je najveći broj među najbolje rangiranim zemljama.
Transparentnost u zemljama centralne Evrope je prosečna
Srednjeevropske zemlje poput Hrvatske, Češke, Mađarske i Slovačke su rangirane u sredini indeksa transparentnosti tržišta. Ove zemlje imaju visok procenat uvoza, uz veliki broj oštećenih vozila.
Polovina polovnih automobila u Češkoj se uvozi iz inostranstva. Čak 51,6% automobila je oštećeno, a 11,4% ima vraćenu kilometražu.
Susedna Slovačka ima još više uvezenih automobila – 58,5%. 57,7% vozila je oštećeno, a 1 od 9 ima vraćenu kilometražu.
Slična situacija je i na tržištu polovnih automobila u Mađarskoj, sa 52,6% uvezenih automobila, 55% oštećenih, a 12,7% – sa lažnom kilometražom.
Dok je procenat ovih vozila jedan od najnižih baš u Hrvatskoj (10,3%), ova država ima značajan broj uvezenih automobila (69,3%) i 56,4% oštećenih vozila.
Istočna Evropa ima najmanje transparentno tržište
Kupovina polovnih automobila u Letoniji, Litvaniji, Ukrajini ili Rumuniji je rizičan posao, jer mnoga vozila imaju skrivena oštećenja, promenjene kilometraže i još mnogo toga. Prevare su uobičajene i mnogi kupci su postali njihove žrtve.
"Najmutnije" tržište automobila je u Letoniji, gde 23,6% svih vozila proverenih na carVertical ima vraćenu kilometražu.
Slična je situacija iu ostalim istočnoevropskim zemljama: Rumunija ima 19,6% automobila sa ovom vrstom obmane, Ukrajina – 15,6%, a Litvanija – 18,1%. Ukrajina je šampion po uvozu automobila – preko 80% vozila u zemlji stiže iz inostranstva.
Ipak, Letonija (75,5%), Rumunija (67,2%) i Litvanija (75,3%) ne zaostaju mnogo. Mnoga vozila iz zapadne Evrope stižu oštećena, zatim se popravljaju i prodaju kao nova.
Zbog toga je procenat oštećenih automobila u istočnoj Evropi veoma visok. U Litvaniji je oštećeno 59% vozila, Letoniji – 57,5%, Rumuniji – 57% i Ukrajini – 46,7%.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)