Podmornica
Foto: Profimedia/Profimedia

S obzirom da nema vesti o brodu dan i po od početka potrage, stručnjaci kažu da šanse za srećan kraj nisu velike i navode šta je sve moglo poći po zlu. 

ŠTA JE MOGLO DA SE DESI?

Glavni rizik je prekid napajanja, koji bi mogao uzrokovati gubitak komunikacije, rekao je Erik Fusil, stručnjak za podmornice i vanredni profesor na Univerzitetu u Adelejdu. Neki podmornice imaju rezervni izvor energije, u slučaju da primarni električni sistem otkazuje - ali nije jasno da li je Titan imao rezervno napajanje kada je nestao, objasnio je.

Kratki spoj bi mogao izazvati požar na brodu, što ne samo da bi uništilo sisteme plovila, već bi stvorilo otrovne pare u malom, zatvorenom prostoru - što je velika opasnost za one na brodu.

Prodor vode je uvek rizik, a na dubinama na kojima se nalazi Titanik, ogroman pritisak bi izazvao implodiranje većine plovila, rekao je Fusil. Titan je opremljen inovativnim novim sigurnosnim mehanizmom koji prati pritisak na plovilu i aktivira upozorenje pilotu ukoliko se otkriju bilo kakvi problemi, prema operateru plovila.

Na kraju, postoji opasnost od zaglavljivanja. Sa jakim strujama pod vodom i poljem olupina Titanika na morskom dnu, postoji mogućnost da podmornica bude zarobljena ili da joj put bude blokiran, rekao je Fusil.

Podmornica

Profimedia

 

"TO JE KAO POSETA DRUGOJ PLANETI"

Spasioci su u "trci protiv vremena" sa ciljem da pronađu posadu nestale podmornice, rekao je Dejvid Galo, viši savetnik za strateške inicijative, RMS Titanic, koji ima ekskluzivna prava na izvlačenje sa olupine Titanika.

Ako je podmornica netaknuta, oni na brodu suočili bi se sa sve manjim nivoima kiseonika i nepodnošljivom hladnoćom, rekao je Galo za CNN.

Hipotermija bi bila problem "ako je podmornica i dalje na dnu, jer je u dubokom okeanu temperatura blizu nule", rekao je Galo.

Prema procenama koje su za sada dostupne, putnici imaju vazduha za još sedamdeset i dva sata.

Podmornica

Profimedia

 

Međutim, kada se podmornica locira, tim bi mogao suočiti se sa još većim izazovima prilikom pokušaja spasavanja posade.

"Voda je veoma duboka - preko 2 milje. To je kao poseta drugoj planeti, nije ono što ljudi misle. To je bezsunčev, hladan prostor visokog pritiska", rekao je Galo. 

Jedno je stići tamo, a drugo "razumeti situaciju u vezi sa problemom podmornice i onda raditi na tome da je izvučete odatle", dodao je Galo.

LOCIRANJE PLOVILA 

Galo je rekao da bi površinski brod trebalo da ima dobru informaciju o poslednjoj poznatoj poziciji podmornice.

"Podmornica neće otići daleko. Ako je imala problema na površini, mogla bi se malo odvući, ali na dnu, kretanje je sporije - oko 2 milje na sat, nešto slično tome. Tako da bi područje pretrage trebalo biti malo", rekao je Galo.

Međutim, to ne znači da će biti lako locirati malu podmornicu u tako dubokim i prostranim vodama, rekao je.

Titanik

(HONS)

 

"To znači da se možete fokusirati se na veoma usko područje i dovesti opremu u to područje kako biste pokušali locirati podmornicu", rekao je Galo. "Dakle, to nije kao traženje ogromnog područja morskog dna."

U podmornici koja se zaputila ka olupini Titanika su jedan od najbogatijih ljudi u Pakistanu i njegov sin tinejdžer, izvršni direktor kompanije u čijem je vlasništvu podmornica i francuski istraživač, kao i Hamiš Harding, britanski istraživač. 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading