NEVEROVATNO OTKRIĆE Pronađeni novi fosili dinosaurusa iz doba Jure u Teksasu
Foto: Shutterstock

Naučnici su popunili veliki jaz u fosilnom registru Teksasa opisujući prve poznate fosile kičmenjaka iz doba Jure u toj državi.

Oštećeni fragmenti kosti su iz udova i kičme plesiosaurusa, izumrlog morskog reptila koji je plivao u plitkom moru koje je pokrivalo sadašnji severoistočni Meksiko i daleki zapad Teksasa pre oko 150 miliona godina, piše Science Daily.

Kosti su pronađene u planinama Meloun na zapadu Teksasa tokom dve misije potrage za fosilima, čiji vođa je bio Stiv Mej, istraživač iz Muzeja Zemljine istorije u Školi za geonauke na Teksaskom univerzitetu u Ostinu.

Pre tog otkrića, jedini fosili iz doba Jure koji su sakupljeni i opisani iz površinskih stena u Teksasu bili su od morskih beskičmenjaka, kao što su mekušci i puževi. Mej kaže da novi fosilni pronalasci služe kao solidan dokaz da su kosti iz doba Jure prisutne.

„Ljudi, imamo kičmenjake iz doba Jure“, rekao je Mej. „Našli smo neke od njih, ali treba da otkrijemo još njih da nam ispričaju kakav je bio ovaj deo Teksasa tokom Jure“.

Dokument koji opisuje kosti i druge fosile objavljen je 23. juna u časopisu Rocky Mountain Geology.

Jura je čuvena preistorijska era u kojoj su gigantski dinosaurusi hodali Zemljom. Jedini razlog zašto mi ljudi znamo za njih, i druge oblike života tokom Jure, jesu fosili koji su ostali iza njih.

Danas se planine Meloun izdižu iznad suvog pustinjskog pejzaža. Tokom doba Jure, sedimenti su se taložili malo ispod nivoa mora verovatno nekoliko kilometara u blizini obale.

Tagovi